محمد غرضی گفت: به هیچ یک از طیف‌های اصولگرا یا اصلاح طلب متصل نیستم بنابراین باید بگویم بنده از متن انقلاب هستم و از استعداد جامعه به شمار می‌آیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمد غرضی در برنامه به انتخاب شما که از شبکه سه سیما پخش شد ضمن تشریح برنامه‌هایش برای دولت یازدهم با اشاره به اینکه من هرگز در مجلس با رای منفی روبرو نشده‌ام گفت: من در اداره سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها دارای اقتدار خوبی بودم به طوری که توانسته‌ام با مردم و مسئولین تعامل خوبی را برقرار کنم.

وی با اشاره به تشکیل نظام مهندسی بسیار قوی در کشور افزود: امروزه در غرب آسیا هیچ کشوری نظام مهندسی قوی همچون ایران ندارد.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطر نشان ساخت: قانون را به گونه‌ای خواهم نوشت که میان تهران و سایر استان‌ها تفاوتی وجود نداشته باشد.

غرضی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا رئیس جمهور پس از مقام معظم رهبری به عنوان دومین شخص مهم کشور می‌تواند در مقابل سایر قوا مصونیت داشته باشد یا خیر؟ بیان کرد: در نظام اسلامی هر کسی که بتواند اجماع ایجاد کند فرد قوی به حساب می‌آید.

غرضی گفت: براساس فقه و سنت اسلامی اگر در هر کاری اجماع صورت گیرد در بسیاری از مسایل با موفقیت روبرو خواهیم شد.

وی وضعیت مردم سالاری را نسبت به دموکراسی در اجماع دانست و افزود: در مردم سالاری اجماع صورت می‌گیرد این در حالی است که در دموکراسی اختلاف وجود دارد.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در اجماع همه در یک راستا قرار می‌گیرند اضافه کرد: در نظام اسلامی به جای رقابت همکاری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در طول عمرم هیچ کاری را در هر مسئولیتی بدون اجماع به ثمر نرسانده‌ام بیان کرد: اجماع از هر چیز دیگری بهتر است.

غرضی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر دیدگاه شما با سایر قوا یکسان نبود چگونه با مسایل و موضوعات موردنظر برخورد خواهید کرد؟ اظهار داشت: ما مأمور اداره کشورهستیم یعنی باید منافع ملت را پاسداری و حفظ کنیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه اختلاف بر سر تعاریف نباید منجر به دگرگون شدن منافع ملی شود گفت: در کشور ما اجماع بسیار زودتر از اختلاف صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دیدگاه شما در خصوص بنگاه‌های زودبازده چیست؟ خاطرنشان ساخت: در کشور هیچ چیزی زودبازده نیست زیرا تخصص دارای بازده است.

وی با اشاره به تخصیص 900 میلیارد تومان برای اشتغال افراد بیکاری که تخصص ندارند از سوی دولت کنونی افزود: در خصوص بنگاه‌های زودبازده تعریف مشخصی اعمال نشده و تخصص افراد در آن مدنظر قرار نگرفته است.

وی در خصوص اصل 44 قانون اساسی افزود: اصل 44 اصل بسیار مترقی است این در حالی است که نوع برخورد با این اصل بسیار متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه دولت سند چشم‌انداز را بدون توجه به نیاز مردم تدوین کرده است اظهار داشت: برخی کارشناسان دولت، دولت را اصل می‌دانند و حکومت را مطلق، بنابراین باید بگوییم که من با این نظر کارشناسان مخالفم زیرا دولتی موفق است که کارشناس اجتماعی داشته باشد.

غرضی با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از سازمان‌های پیشرفته به کارهای فردی متکی شده‌اند ادامه داد: در جامعه ما کارشناسان منفک از جامعه هستند.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: کشور به کارشناسی نیاز دارد که در جامعه مبلغ باشد.

وی با اشاره به اینکه شعار من ضد تورم است تصریح کرد: کشور در ظرف 100 سال گذشته دچار تورم شده است به گونه ای که مردم در زندگی خود تحت فشار اقتصادی قرار گرفته‌اند.

غرضی با بیان اینکه دولتی را به وجود خواهم آورد که با تورم مبارزه کند خاطر نشان ساخت: من موتوری را که به سرازیری افتاده است را نجات خواهم داد.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید پول ملی در کشور تصویب شود افزود: مردم می‌دانند که دولت در تصمیم‌گیری‌ها باید حافظ پول ملی باشد.


وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای معضل بیکاری و ازدواج دارید؟ گفت: متأسفانه در کشور آموزش و پروش به خوبی عمل نکرده است زیرا به جای اینکه جوانان برای اشتغال تربیت شوند برای مدرک‌گرایی تربیت شده‌اند.

غرضی با اشاره به اینکه آموزش و پروش تابع نیاز کشور نیست افزود: باید در هر استانی اشتغال را متناسب با نیاز جوانان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های متوالی تربیت جوانان در سطح پایین بوده است خاطر نشان ساخت: باید نیازهای مردم را از طریق کارآمد کردن مسایل سامان دهیم.

غرضی با اشاره به اینکه ما دارای 15 درصد منابع جهان هستیم گفت: ما دارای منابع عظیمی هستیم که متأسفانه به خوبی از آنها استفاده نشده است.

این کاندیدای ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه باید جوانان را مطابق نیاز هر استان تربیت کنیم بیان کرد: امیدوارم در دولت‌های آینده به مسئله تربیت جوانان توجه جدی شود.

غرضی تأکید کرد: حاکمیت وسیع کشور به دلیل بیکاری به زیر سوال رفته است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه از دیدگاه شما جایگاه نظارت در مسایل گوناگون کشور کجاست؟ افزود: قانون باید یکپارچه و منظم عمل کند به طوری که قانون نباید شکستگی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در قانون نباید تبعیضی صورت گیرد اظهار داشت: زمانی که کشور به صورت بخشی اداره شود قانون می‌شکند.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نظارت باید در کشور به گونه‌ای صورت گیرد تا مسایل مورد اختلاف حل شود خاطر نشان ساخت: اگر نظارت از یک سطح به دو سطح برسد دیگر حل موضوعات غیرممکن است.

غرضی گفت: دولت باید قوانین را به خوبی در کشور پیاده کند تا نظارت به درستی در کشور اعمال شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر در مجموعه شما مدیری تخلف کند با موضوع چگونه برخورد خواهید کرد؟ ادامه داد: من 20 سال در کشور کار کرده ام به گونه‌ای که وزیر نفت و پست و تلگراف بوده‌ام و حواسم به کارهایم جمع بوده است.

غرضی با اشاره به اینکه در طول عمر 43 ساله‌ای که در خدمت مردم بوده ام دچار مشکلی نشده‌ام و مقررات و قوانین را به خوبی اجرا کرده‌ام اظهار داشت: اگر مردم به من رأی بدهم مشکلات کشور را حل خواهم کرد.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه من استاندارم را از طریق دولت به میدان نمی‌آورم بلکه استاندارم را از طریق رأی مردم معرفی خواهم کرد گفت: نباید دیوان عدالت اداری فقط در تهران مستقر باشد بلکه باید در سایر استان‌ها نیز دیوان عدالت اداری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه باید در استان‌ها دیوان عدالت اداری ایجاد کند خاطر نشان کرد: برای وظایف را به استان‌ها تقسیم کنیم تا استان‌ها آباد شود.

غرضی با اشاره به اینکه اگر مردم به من رأی بدهند تهران را به 30 استان تقسیم خواهم کرد تا به این شکل متمرکز نباشیم گفت: اگر مدیری تخلفی کند با آن برخورد خواهیم کرد، بنابراین ابتدا باید فرد تخلف کننده خود به تخلفش اعتراف کند.

وی افزود: من در طول عمرم برادر و یا خواهرم را در حیطه وظایفم نیاورده‌ام زیرا این امر در شأن ملت شریف ایران و جمهوری اسلامی نیست.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظرتان در خصوص سود بانکی چیست؟ گفت: در تمام دنیا زمانی تولید موفق است که سود پول بانکی 2 و 3 درصد باشد، به طور مثال در چین، ژاپن و آمریکا اگر تولید کننده ای بخواهد از بانک پولی بگیرد میزان سود آن 3 درصد است.

غرضی با بیان اینکه حدود 100 سال است که سود پول بانکی بالاتر از تورم است اظهار داشت: علت اصلی اینکه تولید سامان نمی یابد، تورم است.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه باید تورم را در کشور کنترل کرد تا سود بانکی پایین بیاید تصریح کرد: با سود بانکی 35 درصد نمی توان رقابت کرد، مگر اینکه دولت ضد تورم ایجاد شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای تشکیل کابینه خود آیا از نیروهای همفکر استفاده خواهید کرد یا خیر؟ افزود: من به هیچ یک از طیف‌های اصولگرا یا اصلاح طلب متصل نیستم بنابراین باید بگویم بنده از متن انقلاب هستم یعنی از استعداد جامعه به شمار می‌آیم.

وی با اشاره به اینکه من هرگز بر متن جامعه مسلط نخواهم شد گفت: من 60 سال است که مشغول به فعالیت هستم و هرگز فردی را از بیرون وزارتخانه به داخل نیاورده‌ام.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار