مدیر شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت: برای ساخت و بهره برداری بزرگ ترين انبار نفت شمال غرب كشور در اروميه، در مجموع نزدیك به 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جواد عبدالحسین زاده نمین با اشاره به اينكه بزرگترین انبار نفت شمالغرب كشور در ارومیه 70 درصد پیشرفت فیزیكی دارد گفت: براي طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی 11 دستگاه مخزن سقف شناور شامل دو مخزن با ظرفیت 22 میلیون و 600 هزار لیتر بنزین، دو مخزن با ظرفیت پنج میلیون و 500 هزار لیتر بنزین سوپر، چهار مخزن با ظرفیت حدود 45 میلیون لیتر نفت سفید و سه مخزن با ظرفیت حدود 35 میلیون لیتر گازوییل، پیش بینی شده است.

وي تصريح كرد: با تمهیدات اندیشیده شده در صدد هستیم كه ماه های آینده، این انبار نفت بزرگ به  مرحله بهره برداری برسد.

مدیر شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه، اظهار داشت: برای ساخت و بهره برداری از این انبار، در مجموع نزدیك به 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

عبدالحسین زاده نمین گفت: مخازن نفت سفید این انبار نفت به صورت دو منظوره طراحی شده است كه می توان برای ذخیره سازی بنزین و گازوییل نیز از آنها استفاده كرد.

مدیر شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه، افزود: در این انبار 38 نقطه برای تخلیه و بارگیری نفتكش ها و دو مخزن آتش نشانی هر كدام به ظرفیت سه و نیم میلیون لیتر و سامانه پیشرفته آتش نشانی پیش بینی شده است.

وی اضافه كرد: مساحت این انبار كه در 20 كیلومتری ارومیه ساخته می شود، 50 هكتار است و از ظرفیت ذخیره سازی 119 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی برخوردار است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: نفت ، نیرو ، اقتصاد ، تولید ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار