ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه ضمن هشدار درباره اينکه رشد اقتصادي اين کشور امسال کمتر از ميانگين جهاني خواهد بود، به دولت دستور داد اقداماتي را براي معکوس کردن اين روند انجام دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ؛ نرخ بهره در روسيه ماه مه به هفت و چهار دهم درصد رسيد که اين رقم بيشترين ميزان در 21 ماه گذشته است. دولت روسيه نرخ بهره پنج تا شش درصدي را به عنوان رقم هدف تعيين کرده بود.           
                                                                    
پوتين در نشست کابينه تاکيد کرد رشد اقتصادي روسيه امسال دو و چهار دهم درصد خواهد بود که اين رقم از پيش بيني اصلاح شده سه و شش دهم درصدي نيز کمتر است. دولت روسيه در ابتدا پيش بيني کرده بود به رشد اقتصادي پنج درصدي در سال 2013 دست يابد.

پوتين در اظهاراتي که از تلويزيون اين کشور پخش شد، تاکيد کرد: اين رقم کمتر از ميزان مورد نياز براي توسعه پايدار و حل مشکلات اجتماعي و مشکلات ديگر است. همچنين اين رقم کمتر از پيش بيني صندوق بين المللي پول است که برآورد کرده بود رشد اقتصادي روسيه امسال به سه و سه دهم درصد برسد.

اقتصاد روسيه از کاهش مصرف داخلي و کاهش نرخ توليد صنعتي رنج مي برد. سرمايه گذاري در اين کشور نيز به سبب مشکلات اقتصادي اروپا و نگراني از فساد مالي و نقش دولت در اقتصاد وضع خوبي ندارد.بانک مرکزي روسيه تحت فشارهاي شديد وزرا براي کاهش نرخ بهره به منظور تحريک رشد اقتصادي است.

برچسب ها: روسیه ، پوتین ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار