مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 350 گونه گیاهی شناسایی شده در استان چهارمحال و بختیاری، 30 گونه آن منحصر به فرد است.

خسرو عبداللهی افزود: برخی از این گونه های گیاهی موجود در استان چهارمحال و بختیاری، خاص این استان است و در هیچ کجای کشور وجود ندارد.
وی، بر ضرورت برنامه ریزی جامع در حفظ طبیعت و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد و اظهار داشت: چرای بیش از ظرفیت مراتع در این استان یکی از عوامل تهدید مراتع استان چهارمحال و بختیاری است که لازم است در این خصوص راهکارهای مناسب اتخاذ گردد.
عبداللهی، از کاهش آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 19 مورد حریق در جنگل ها و مراتع استان چهارمحال و بختیاری صورت پذیرفت که در مقایسه با سال پیش از آن حدود 91.5 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: همکاری و مشارکت مردم و شوراهای اسلامی و دهیاران و و جود آموزش های همگانی توسط مروجین و رعایت اصول ایمنی و وجود بارش های بهاره در سال گذشته کاهش آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی استان را موجب شد.
گونه گیاهی، یعنی نوع و طبقه بندی گیاهان دارویی را از نظر ترکیبات شیمیایی ساقه و برگ، شکل ظاهری، موقعیت رویش، نوع کاربرد و خواص گیاهان تقسیم بندی می کنند که برخی به لحاظ تراکنش در زمره نمونه های کمیاب قرار می گیرند.
از 15 هزار نمونه گیاهی شناسایی شده دنیا، هزار و300 گونه آن در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی و جمع آوری شده است.
جمع آوری و شناسایی علمی گونه های گیاهی و دارویی از سال1371 در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد./س
برچسب ها: گونه ، گیاه ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.