مارتين كوپلر نماينده ويژه سازمان ملل در عراق بر نقش مهم ايران در ايجاد امنيت وثبات در سوريه وعراق تاكيد كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل خبرگزاري المدينه نيوز عراق:"مارتين كوپلر" نماينده ويژه سازمان ملل در عراق در ديدار امروز خود با "حسن دانايي فر" سفير ايران در بغداد اظهار داشت:جمهوري اسلامي ايران به شكل گسترده اي در تحكيم صلح وحفاظت از امنيت وثبات در سوريه وعراق نقش داشته است.

وي در ادامه با خواندن ايران به عنوان حامي برقراري صلح در منطقه افزود:ايران همواره از روند سياسي در عراق حمايت كرده وبه تقويت دولت منتخب اين كشور پرداخته است.

"كوپلر" در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه ايران نقش اساسي در دور نگه داشتن عراق از بحران سوريه داشته است اضافه كرد:جمهوري اسلامي ايران همواره از مقابله دولت سوريه با گروه هاي تروريستي كه به كشتار غيرنظاميان دست زده اند حمايت كرده است.

نماينده ويژه سازمان ملل در عراق همچنين موفقيت ارتش سوريه در منطقه "القصير" را آغاز توقف موج خشونت هايي كه اين كشور را طي دو سال اخير در برگرفته دانست.

در همين حال "حسن دانايي فر" سفير ايران در عراق با قدرداني از "مارتين كوپلر" به دليل نقش وي در حمايت از دموكراسي در عراق طي ماموريت خود در اين كشور تصريح كرد:عراق داراي دولت جواني است و به وجود هيئت سازمان ملل در اين كشور در راستاي حمايت از نظام دموكراتيك جديد دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار