در سال91 ، 118ميليون تن انواع محصولات كشاورزي در کشور توليدو 287 هزار شغل در این بخش ايجاد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران دكتر صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي طي سخناني در همايش مسئولان حوزه هاي نمايندگي ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي، با اشاره به نامگذاري سال جاري به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري و موضوع انتخابات رياست جمهوري به تشريح هدف دشمن براي فشار اقتصادي به كشور از طريق تحريم و  نقش بخش كشاورزي در خلق حماسه اقتصادي پرداخت و افزود: با توجه به ظرفيت ها و ساختارسازي انجام گرفته در بخش كشاورزي، به حول وقوه الهي حماسه اقتصادي تحقق خواهد يافت .

بر اساس این گزارش وزير جهاد  كشاورزي به برنامه كشور هاي غربي براي تسلط بر جهان از طريق روش هاي مختلف سياسي ،اقتصادي، علمي، پزشكي اشاره و تصریح كرد: لازم است وابستگي خود را به كشورهاي غربي محدود كنيم .

بنا به این گزارش دكتر خليليان كاهش وابستگي به كشورهاي  غربي را   نيازمند توجه به زير ساخت هاي  بخش كشاورزي يعني آب و خاك دانست و اظهار داشت : با پيش بيني هاي انجام گرفته ارقام قابل توجهي از  اعتبارات بخش كشاورزي صرف فعاليت هاي چشمگيري در زمينه آب  وخاك شده است .

وی در ادامه با اشاره به برخي از آمارهای عملكرد وزارت جهاد كشاورزي در زمينه هاي زير بنايي، آب وخاك و صنايع مرتبط با بخش كشاورزي، توسعه صادرات ، پاسخگويي به تقاضاي مصرف و جلوگيري از اتلاف توليدات محصولات كشاورزي را از مزاياي اين بخش از  فعاليت هاي وزارت جهاد كشاورزي دانست.
 
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به تشكيل شوراي عالي كشاورزي در سطح كشور، در استان و شهرستان به تشكيل ستاد توسعه كشاورزي اشاره كرد و گفت : اقدامات مؤثري در تقويت بخش كشاورزي انجام گرفته است .

وي همچنين به سرمايه گذاري صورت گرفته از محل اعتبارات و تسهيلات كم بهره بخش كشاورزي اشاره كرد و افزود: در سال گذشته 287هزار شغل در بخش كشاورزي ايجاد شده است كه از رشد قابل توجهي نسبت به سال ماقبل برخوردار است .

وي تصریح کرد :سال گذشته 118ميليون تن انواع محصولات كشاورزي توليد شده است و بالاترين ميزان رشد اقتصادي  كشور نيز  در بخش كشاورزي بوده است ، در سال گذشته 24درصد رشد صادرات محصولات بخش كشاورزي را شاهد بوديم و واردات انواع ميوه به كشور در شش ماهه دوم سال گذشته نزديك به صفر بوده است .

وزير جهاد كشاورزي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه سلامت ميوه در محصولات توليدي داخل بهتر از محصولات خارجي است تصريح كرد:ستاد پايش  سلامت محصولات كشاورزي  در وزارت جهاد كشاورزي تشكيل شده و فرآيند توليدات انواع محصولات كشاورزي و دامي و آبزي را رصد و در زمينه باقي مانده مواد شيميايي ، سموم ، كودو انواع  هورمون ها فعاليت مي كند .

دكتر خليليان همچنين به  شروع كار كد گذاري محصولات توليد شده در بخش كشاورزي از مبدا تا مقصد اشاره كرد و گفت: از اين پس تمام محصولات تا مصرف رهگيري خواهد شد تا چنانچه آلودگي يا مشكلي باشد مبدا و مقصد مشخص شود.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: کود ، کشاورزی ، کد ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار