"کوين بارت" تحليلگر مسائل ايران و خاورميانه در بخشي از مجموعه مقالات جديد خود در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايران با اشاره به مشارکت مردمي وسيع ايرانيان در انتخابات ، نظام سياسي ايران را بسيار کارآمدتر و مردم سالارتر از نظام انحصاري آمريکا مي داند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وتران تودي ؛ بارت با اشاره به عظمت ملت ايران مي افزايد "رسانه هاي آمريکايي در مورد برنامه هسته اي ايران نيز گزافه گويي نموده اند. آنان در تلاشی مغرضانه سعي کرده اند تا جنبه هاي مثبت ايران و انقلاب اسلامي را ناديده انگارد. عليرغم آنکه آمريکايي ها درصددند تا نظام سياسي ايران را غير مردم سالار و ديکتاتور نمايش دهند اما واقعيت آنست که ايران بيش از نظام سياسي ديگري به آرمانهاي مردم آمريکا که همانا مردم سالاري و امکان بيان عقايد مختلف مي باشد نزديک بوده است. نکته جالب توجه آنست که رسانه هاي آمريکايي در حالي از مردم سالاري ايران انتقاد مي کنند که نظام سياسي آمريکا خود با نواقص بسياري همراه است. براي مثال مي توان به قتل "برادران کندي"، کودتاي 11 سپتامبر سال 2001 ميلادي و يا وقوع تقلب در انتخابات رياست جمهوري سالهاي 2000 و 2004 ميلادي اشاره کرد." 

نويسنده با اشاره به عدم درک صحيح آمريکايي ها از ايران و ايرانيان مي نويسد "در مقايسه با شهروندان ساير کشورهاي توسعه يافته جهان آمريکايي ها کمتر از ساير ملل از ايران و ايرانيان درک صحيحي دارند. آمريکايي ها در قبال ساير ملت ها عينکي سياه به چشم زده و از پشت آن متکبرانه به سايرين مي نگرند. بخش عمده ديد آنان در قبال ايرانيان نشآت گرفته از رسانه هاي انحصاري آمريکايي و تبليغات ضد ايراني آنهاست." 

نويسنده مقاله در ادامه به کذب بودن ادعاي غربي ها و صهيونيست ها در مورد وضعيت موجود در ايران اشاره مي کند و مي افزايد "در ايران کليميان نيز داراي نماينده در مجلس شوراي اسلامي هستند. آنان از قدرت سياسي حاکم در ايران رضايت دارند. رژيم صهيونيستي وعده هاي بسياري را به آنان براي مهاجرت به سرزمين هاي اشغالي داده است اما کليميان ايران نيازي به مهاجرت نمي بينند چرا که از نظر اقتصادي و سياسي در وضعيت مطلوبي به سر مي برند." 
  
بارت همچنين با اذعان به ميزان مشارکت بالاي مردمي در انتخابات رياست جمهوري مي افزايد "ميزان مشارکت عمومي در انتخابات رياست جمهوري ايران در انتخابات سال 2009 ميلادي 85 درصد بود. اين در حاليست که ميزان اوج مشارکت مردمي در انتخابات رياست جمهوري آمريکا در سال 2012 ميلادي به ميزان 57 درصد بوده است. بايستي اشاره کرد همانگونه که از جمله اهداف بنيانگذاران آمريکا "توازن قوا" بوده است و اين مسئله در آمريکا تحقق نيافته اما در جمهوري اسلامي ايران نمونه مناسب تفکيک و توازن قوا را بخوبي مي توان مشاهده کرد. در نظام سياسي آمريکا دو قطبي و انحصارگرايي حزب وجود دارد. در واقع مي توان نظام سياسي آمريکا را به اين موضوع تشبيه کرد که به راي دهندگان بگوييد "کوکا کولا مي خواهيد يا پپسي"!

نويسنده با اشاره به تفاوت انقلاب ايران با ساير نظام هاي انقلابي مي افزايد "جمهوري اسلامي ايران بعنوان يک الگوي انقلابي موفق با ساير حکومت هاي انقلابي نيز تفاوت هايي چشمگير دارد. براي مثال، برخلاف حکومت انقلابي کوبا به رهبري "فيدل کاسترو" در ايران بارها انتخابات انجام شده است و ايرانيان با هر سليقه و تفکر سياسي اي امکان حضور در عرصه سياسي را پيدا کرده اند. به همين خاطر و وجود پويايي در نظام سياسي ايران آن کشور با چالش هاي و تهديدهاي خارجي بسياري مواجه بوده است. " 

نويسنده با اشاره به دستاوردهاي حاصل از انقلاب اسلامي ايران مي افزايد "رسانه هاي غربي سعي دارند تا چهره اي سياه از جمهوري اسلامي ارايه نمايد اما واقعيت آنست که از زمان پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1979 ميلادي تاکنون ايران پيشرفت هاي بسياري نموده است که از جمله آن مي توان به لغو استثمار کودکان، افزايش اميد به زندگي ايرانيان از 55 سال به 73 سال، ايجادشرايط مناسب براي آموزش رايگان، افزايش سطح و ميزان زنان و دختران تحصيلکرده و دانش آموخته در دانشگاههاي ايران و همچنين افزايش تيراژ سالانه کتاب به ميزان 4.000 در هر سال اشاره کرد. ايران همچنين بزرگترين سازنده خودرو در خاورميانه، دارنده فناوري فضايي و ماهواره اي است. ايران برخلاف کشورهاي ديگر که تفاوت هاي قومي و فرقه اي در آنها موجب اختلاف مي شود موفق شده تا وحدت ملي ميان اقوام را حفظ نمايد. بيش از هر کشور ديگري به ملت فلسطين براي مبارزه عليه اشغالگري کمک کرده است. اين در حاليست که اکثر رسانه هاي بين المللي تحت سلطه صهيونيست ها هستند." 

وي در بخش پاياني مقاله خود مي افزايد "اکثريت مردم ايران به الگوي انقلابي – اسلامي نظام سياسي کشورشان که از زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1979 ميلادي تاکنون در جريان بوده است افتخار مي کنند. ايرانيان مفتخرند که کشوري مستقل دارند که مجهر به فناوري "صلح آميز" هسته اي منطبق با معاهده ان پي تي و همچنين حامي ملت مظلوم فلسطين است." 


برچسب ها: ایران ، الگو ، سیاسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار