رييس مرکز بهداشت ثامن مشهد با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارک شعبان و نزديکي اعياد شعبانيه از آمادگي اين مرکز براي خدمت‌رساني به زايران و مجاوران حرم‌مطهر علي‌ابن‌موسي‌الرضا(ع) خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ، مهندس احمد واسعي  اظهار داشت :‌ همانند سال‌هاي گذشته با همکاري و هماهنگي آستان قدس رضوي در قالب گشت‌هاي ارشاد بهداشتي بطور کامل بر توزيع نذورات در منطقه زير پوشش ثامن نظارت خواهيم داشت.

وجود 900هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذير و 180حسينيه، مسجد و تکيه در منطقه زير پوشش

مهندس احمد واسعي با بيان اين که «900هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذير و 180حسينيه، مسجد و تکيه در منطقه زير پوشش مرکز بهداشت ثامن وجود دارد»، اظهار کرد: علاوه بر اين، 2هزار منزل شخصي در منطقه داريم که با همکاري و هماهنگي فرماندار، نماينده گردشگري، اماکن و .. بازديدهايي را از اين منازل انجام مي‌دهيم و در ايام پيک زاير براي برخي خانه‌هاي شخصي مجوز صادر مي‌کنيم.

وي افزود: 2هزار و 615مرکز تهيه و توزيع مواد غذايي در منطقه ثامن فعال هستند که از اين تعداد، 681مرکز (رستوران، آشپزخانه و اغذيه و آبميوه‌فروشي) حساسيت بيشتري دارند و به همين دليل ماهانه طبق دستورالعمل، 12نمونه‌برداري از مواد غذايي انجام مي‌شود و پيگيري‌هاي لازم جهت شکايات نيز بصورت شبانه‌روزي صورت مي‌گيرد.

مرکز بهداشت ثامن از اهميت خاصي برخوردار است

رييس مرکز بهداشت ثامن مشهد، يکي از دلايل راه‌اندازي اين مرکز را خدمت به زايران علي‌ابن‌موسي‌الرضا(ع) و مجاوران حضرت برشمرد و عنوان کرد: اين مرکز از هر جهت از اهميت خاصي برخوردار است و در ابعاد استاني و کشوري، تمامي مسوولان نظام در همه سطوح نسبت به فعاليت‌هاي مرکز بهداشت ثامن مقيد و حساس هستند و به همين دليل برنامه‌ريزي‌ها به گونه‌اي است که در حد توان و امکانات شرمنده زايران و مسوولان نباشيم.

وي تأکيد کرد: در مباحث بهداشت محيط و نظارت بر مراکز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماکن عمومي، مرکز بهداشت ثامن تنها مرکزي است که بدليل حجم بالاي تردد زايران، اجراي طرح‌‌هاي تشديدي جدي‌تر است و اين طرح‌ها در تمامي مناسبت‌هاي مذهبي ايام شعبانيه، ماه مبارک رمضان، دهه ولايت، دهه کرامت، دهه آخر صفر و ... استمرار دارد.

اجراي برنامه‌هاي خاص ويژه ماه مبارک رمضان در مرکز بهداشت ثامن


مهندس واسعي همچنين از اجراي برنامه‌هاي خاص ويژه ماه مبارک رمضان در مرکز بهداشت ثامن خبر داد و گفت: قبل از افطار و بعد از آن تا زمان سحر، همکاران مرکز بهداشت ثامن در منطقه حضور دارند وهمواره سعي مي‌کنيم با کمترين مشکل خدمت رساني را به نحو مطلوب انجام دهيم و خوشبختانه تا کنون هم اتفاق خاصي در منطقه زير پوشش رخ نداده است.

سامانه 1490 و شماره تلفن 3687975 پاسخگوي شاکيان

وي با تأکيد بر رسيدگي و پيگيري بموقع شکايات، از زايران حرم مطهر حضرت رضا(ع) درخواست کرد هرگونه مورد مشکوک يا شکايتي را به سامانه تلفني 1490 و يا شماره 3687975 گزارش کنند تا در صورت احراز تخلف با متخلف برخورد قاطع صورت گيرد.

برخورد جدي با فروشندگان دوره‌گرد

رييس مرکز بهداشت ثامن مشهد به برخورد جدي با فروشندگان دوره‌گرد اشاره کرد و گفت: با همکاري شهرداري در ساعات 5تا 7 صبح و 18 تا 20 عصر گشت‌زني‌‌ها به منظور شناسايي اين فروشندگان انجام مي‌شود و علاوه بر اين، بازديدهاي معمول اکيپ‌هاي نظارتي نيز در ساعت‌هاي 9 تا 11 و 11 تا 13 صورت مي‌گيرد.
برچسب ها: نذورات ، شعبانیه ، نذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار