رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته جهادکشاورزی از 33 طرح کشاورزی با اعتباربیش از 43 میلیارد ریال بهره برداری می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، ابوالفضل یاوری در نشست خبری با بیان این خبرگفت:با بهره برداری از این طرح ها برای 130 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی این طرح هارا شامل آبیاری تحت فشار،آبیاری قطره ای ،پرورش مرغ گوشتی ،بند انحرافی، گاوداری صنعتی ،برق دار کردن چاه های کشاورزی و ... عنوان کرد.

وی افزود:در سال گذشته استان در تولید پیاز رتبه پنجم کشوری، تولید محصولات صنعتی رتبه هشتم، حبوبات رتبه دهم، پیله تر کرم ابریشم رتبه چهارم و در بهره وری پیله تر ابریشم رتبه یکم کشور را به خود اختصاص داده است.

یاوری با اشاره به اینکه21 نوع محصول باغی و زراعی در استان به صورت پاک تولید می شود افزود: درسال گذشته پنج هزار و 222 تن محصول پاک در استان تولید شده است.

وی سطح زیر کشت محصولات پاک دراستان را هزار و 118 هکتار عنوان کرد و افزود: محصولات پسته، زعفران، گوجه فرنگی، گندم، برنج و سیب درختی از این تولیدات پاک است.

وي اظهار داشت:در سال گذشته 150 ميليارد و 500 ميليون تومان اعتبار از محل ستاد توسعه بخش كشاورزي و 113 ميليارد و 900 ميليون تومان نيز از محل صندوق توسعه ملي براي توسعه بخش كشاورزي دراستان اختصاص يافته است.

وي افزود:در سال 91 ستاد توسعه بخش كشاورزي استان در مركز و شهرستان ها 192 نشست برگزار كرد كه در طي اين نشست ها هزار و 631 مصوبه و طرح كشاورزي با امكان اشتغال زايي براي شش هزار و 219 نفر به تصويب رسيد.

یاوری افزود:از محل اعتبارات سفر رهبری هزارو 600 میلیاردریال نیز برای توسعه بخش کشاورزی به استان اختصاص یافته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.