دادستان کل کشور:

بخشي از متهمان پرونده بزرگ فساد بانکی کشور مربوط به استان گیلان است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امام خمینی(ره) هر جا که از بابت نظام به اسلام کوچکترین خدشه‌ای وارد می‌شد ، تحمل نمی‌کردند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌اي در جلسه تودیع و معارفه دادستان جدید شهرستان رشت درحضور مدیران ارشد دولتی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و قضات دستگاه قضایی گفت: بخشی از متهمان پرونده بزرگ فساد بانکی کشور مربوط به استان گیلان است و برای افشای واقعیت و احقاق حق باید کمک شود؛ اما تولید و اشتغال ایجاد شده ناشی از آن نباید تعطیل و به سردی گراید.

وی با اشاره به پرونده شورای شهر رشت نیز اظهارداشت: در این پرونده نیز باید ضمن احقاق حق به گونه‌ای عمل کنیم که جلوی حواشی و عوارض جانبی آن گرفته شود.
 
دادستان کل کشور قانون اساسی را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: امام تاکید داشتند هر چه سریع‌تر قانون اساسی نوشته شود که پاسخگوی مسایل زمان مبتنی بر اسلام باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط انحرافی جدایی از روحانیت بود، تصريح کرد: امام(ره) فرمودند نیروهای پایدار نظام و اطلاعاتی ما همه مردم هستند و بر همین اساس ایشان بسیج 20 میلیونی را بنا گذاشتند و از ارتش و سپاه حمایت کردند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه حضرت امام هر جا که از بابت نظام به اسلام کوچکترین خدشه‌ای وارد می‌شد، تحمل نمی‌کردند، گفت: ولو اینکه همه دنیا در مقابل ایشان می‌ایستادند، کوتاه نمی‌آمدند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با تصریح اینکه دشمن در طول انقلاب اسلامی برنامه‌هایی را علیه ایران تدارک دیدند، اذعان کرد: در طول تاریخ سابقه ندارد دشمن به این مقدار علیه ایران نیروهای خود را بسیج کنند.

وی راه‌اندازی چند شبکه ماهواره‌ای، تبلیغات رسمی و غیر رسمی علیه ایران، ترور، انفجار، شورش‌های خیابانی و... را از جمله توطئه‌های دشمنان علیه ایران عنوان کرد.

دادستان کل کشور گفت: هم اکنون نیروی انتظامی، سپاه، بیسج و ارتش آمادگی کامل برای پاسخگویی به هر تهدید داخلی و خارجی را دارند و سازمان اطلاعات مشرف بر همه امور است و وزارت کشور نیز با آمادگی کامل مهیا برای برگزاری انتخاباتی پرشور همراه با امنیت و آرامش است.

وي نهادینه شدن قانون‌مداری را مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به اولویت‌ها، انتخابات خوبی خواهیم داشت و اگر با همین آرامش و شرکت گسترده مردم برگزار شود چند پله جهش می‌کنیم.

دادستان کل کشور افزود: شورای نگهبان در تمام مصوبات مجلس نظارت دارد و آنها را به نفع نظام رد و یا تأیید می‌کند.

وی قانون‌مداری را یکی از حاکمیت شعار نام برد و ابراز کرد: از کسانی که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت نشدند و پای‌بند به قانون هستند قدردانی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای نهادینه شدن قانون‌مداری را مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به اولویت‌ها، انتخابات خوبی خواهیم داشت و اگر با همین آرامش و شرکت گسترده مردم برگزار شود چند پله جهش می‌کنیم.

وی خطاب به دادستان جدید شهرستان رشت، گفت: اهمیت کار دادسرا را دریابید و در زیر مجموعه خود نظارت مستقیم داشته و اهل مشورت و بحث و گفتگو هم در تشخیص مفهوم و هم مصداق باشید وافزود: مشورت کردن منافاتی با استقلال قاضی ندارد،  قانون باید مبنا و طراز اول باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: محسنی ، اژه ، سخنگو ، قوه ، قضایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.