معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه تامين ارز ارتباط مستقيمي با تنظيم كالاي اساسي دارد، گفت: به دليل ضريب وابستگي بالاي كالاهاي اساسي و ضروري (سبد مصرفي خانوار ) به واردات هرگونه بروز مشكل در تامين ارز كالاهاي مذكور و يا تغيير نرخ پايه ارز يا ساير نرخ ها تاثير مستقيمي بر مقادير تامين كالاي اساسي و نرخ آنها خواهد داشت .

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، حسن رادمرد در حاشيه كارگروه تنظيم بازار در پاسخ به پرسشي درباره تامين ارز كالاهاي اساسي اظهار كرد: بازار يك موجود زنده است و بايد هر اقدامي دراين حوزه به موقع صورت گيرد كه از آن جمله موضوع تامين ارز كالاهاي اساسي است .

معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت تصريح كرد: تنظيم بازار و توليد آنچنان به موضوع ارز، قيمت و فراواني آن حساس است كه به هيچ عنوان نمي توان از آن غفلت كرد.

وي همچنين درباره تامين ارز مورد نياز كالاهاي اساسي در سال 91 توضيح داد: دراين سال كه در واقع سال سختي براي اقتصاد ايران بود ، مشكلات عديده اي در تامين نقل و انتقال ارز ناشي از تحريم هاي بين المللي بوجود آمد كه منجر به كاهش عملكرد بخش خصوصي در تامين كالاي اساسي كشور شد ، اما از ديگر سو حضور موثر دولت در قالب 2 شركت بازرگاني دولتي ايران و شركت پشتيباني امور دام ، موجب گرديد تا روند تامين و توزيع كالاي اساسي با موفقيت پيگيري شود.

معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت افزود: دولت درسال گذشته با مديريت منسجم ، اهداف دشمن در قالب تحريم هاي بين المللي را ناكارآمد كرد و در كنار آن با تنظيم بازار موثر كالاهاي اساسي از طريق عرضه ذخاير كشور و ارايه نرخ متعارف مانع از بروز هر گونه كمبود شد .

وي با تاكيد براينكه هم اكنون كشور از نظر ذخاير كالاهاي اساسي در شرايط خوبي قرار دارد ، ابراز اميدواري كرد امسال با تلاش مسئولان ذيربط ارز مرجع مورد نياز كالاهاي اساسي تامين شده و بازار با مشكلي مواجه نشود .

انتهاي پيام/
برچسب ها: تامین ، ارز ، تنظیم ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار