محمودرضا سجادي سفير ايران در روسيه اعلام كرد تهران تمايلي به دريافت سامانه "تور ام يک اي" از طرف روسي به جاي سامانه"اس-300" ندارد."

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روسيااليوم، "محمودرضا سجادي سفير ايران در روسيه دقايقي پيش در سخناني اظهار داشت: تهران تمايلي به دريافت سامانه"تور" به جاي "اس-300" از طرف روسي ندارد.

وي در ادامه اظهار داشت: برگزاري انتخابات رياست جمهوري ايران بر موضع اين کشور در قبال برنامه هسته اي اش تأثيري نخواهد گذاشت و اين سياست تغييري نخواهد کرد.

محمودرضا سجادي" همچنين از سلامت روند برگزاري انتخابات در ايران خبر داد و اظهار داشت که نيازي به حضور ناظران بين المللي براي انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران وجود ندارد.

وي در ادامه کنفرانس خبري و در اين باره افزود "هيچ گونه نيازي به حضور ناظران خارجي وجود ندارد. نکته مهم آنست که انتخابات در ايران در کمال آزادي برگزار مي شود."

وي توصيه کرد که بهتر است ناظران بين المللي در راستاي منافع کشورهاي متبوع شان به خدمت بپردازند و نيازي به حضور آنان در ايران نيست.

وي همچنين خاطر نشان ساخت که براي پوشش انتخابات رياست جمهوري ايران 200 خبرنگار از 120 رسانه خارجي در ايران حضور يافته اند. 

سفير کشورمان در مسکو در از شرايط امنيتي نيروگاه بوشهر و مقاومت آن تاسيسات هسته اي در مقابل زمين لرزه و سوانح ديگر نيز ابراز اطمينان کرد و افزود "ما با کارشناسان روس در حال همکاري هستيم. نيروگاه اتمي بوشهر مطابق مفاد معاهده منع گسترش سلاح هاي کشتار جمعي (ان پي تي) اداره مي شود و در مقابل وقوع هرگونه زمين لرزه اي مقاوم است." 




برچسب ها: سجادی ، روسیه ، سامانه ، اس ، سیصد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار