معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان از تکمیل طرح آبخیز شهری شهرستان خدابنده با هدف حفظ و توسعه پوشش مرتعی و ایجاد جنگل دست كاشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان گفت: این طرح با هدف حفظ و توسعه پوشش مرتعی و ایجاد جنگل دست کاشت در حاشیه شهر قیدار ، کنترل سیلاب، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و ایجاد تفرجگاه اجرا می شود.

موسوی افزود: سد خاکی با حجم ذخیره بند 160 هزار مترمکعب جهت تامین آب و کنترل سیل در بالا دست این حوزه ساخته شده است . 

وی با اشاره به  اجرای طرح آبخوانداری در روستای رضاآباد با اعتبار 80 میلیون تومان ادامه داد: حجم تنظیمی مخزن بند ذخیره رواناب این طرح 45 هزار مترمکعب است.

این مقام مسئول تصريح كرد: در صورت تامین اعتبار لازم سالانه 5 میلیون متر مکعب به سفره های زیر زمینی منطقه تزریق خواهد شد.

موسوي کنترل سیلاب و تزریق سفره های آبهای زیرزمینی، ذخیره آبهای سطحی و کمک به توسعه باغداری و کشاورزی را جزو اهداف اجرای این طرح اعلام کرد. 

وي اضافه كرد:، برای اجرای طرح کنترل سیل و پخش سیلاب روستای والایش در 55 کیلومتری شمالغرب شهرستان ابهر تاکنون 445 ملیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان درباره حجم عملیات اجرایی این طرح اظهار کرد: عملیات خاکی این طرح بیش از 18 هزار مترمکعب و بنایی با سنگ و ملات 5430 مترمکعب می باشد. 

موسوی طرح کنترل سیل روستای خیرآباد با اعتبار مصوب 100 میلیون تومان، کنترل سیل و رواناب روستای مغانلو با اعتبار مصوب 80 میلیون  تومان در جنوب شهرستان ماهنشان و نیز اجرای طرح کنترل سیل در روستای اوچ تپه با اعتبار تخصیص یافته 168 میلیون تومان از دیگر طرحهای بخش آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است که وی در صحبتهایش به آن اشاره کرد.

وي در ادامه از طرح کنترل سیل و رواناب در روستای خوئین در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر ایجرود خبر داد و در این باره  خاطر نشان كرد:حجم تنظیمی مخزن بند کنترل سیل و رواناب این طرح 32 هزار مترمکعب و اعبار تخصیص یافته تاکنون 75 میلیون تومان بوده است./س


 

برچسب ها: تکمیل ، طرح ، آبخیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.