در سال آبي ۹۲-۹۱حدود ۵/۵۵۴ميليون مترمكعب آب از سد درودزن رها شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رييس اداره بهره برداري و نگهداري از سد و نيروگاه درودزن با بيان اين كه كل رهاسازي آب از سد در سال آبي ۹۲-۹۱حدود ۵/۵۵۴ميليون مترمكعب بوده افزود: از اين ميزان علاوه بر ۴۳ميليون متر مكعب در بخش زيست محيطي، بيش از ۴۶۵ ميليون متر مكعب در بخش كشاورزي، ۳۳ ميليون مترمكعب در بخش آب آشامیدنی، ۱۱ ميليون متر مكعب در بخش صنعت و بيش از دو و نيم ميليون متر مكعب در ساير بخش ها به مصرف رسيده است.

گودرز عليدوست در رابطه با اقدامات انجام گرفته در زمينه حفظ محيط زيست و نگهداري از فضاي سبز گفت: درسال آبي ۹۲-۹۱ برای حفظ و احياي درياچه بختگان و اكوسيستم منطقه، حدود ۴۳ ميليون مترمكعب آب در رودخانه كر و درياچه بختگان رهاسازي شده است.

براي حفظ و احياي درياچه بختگان و اكوسيستم منطقه زير دست درود زن در امسال حدود ۴۳ ميليون مترمكعب آب سد درودزن در رودخانه كر و درياچه بختگان رهاسازي شده است.

سد چند منظوره درودزن از نوع خاكي سنگريزه اي، با طول تاج ۷۱۰ متر، ارتفاع از پي ۶۰ متر و حجم مخزن ۹۹۳ ميليون متر مكعب در ۱۰۰ كيلومتري شمال غربي شهر شيراز بر روي رودخانه كر و در ۵۵ كيلومتري شهر مرودشت احداث شده است./س

برچسب ها: رهاسازی ، آب ، سد ، درودزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.