مهمترين عناوين روز گذشته به شرح زير مي باشد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛

غرب در اقدامی بی اساس و غیرمنطقی، تروریست های سوریه را "مبارزان آزادی خواه" میخواند و برای براندازی نظام بشار اسد آنان را تجهیز سلاح میکند. اما آیا سوریه، بعنوان یکی از دموکرات ترین کشورهای خاورمیانه، هیزم تری به غرب فروخته که آنان اینگونه درصدد تلافی هستند؟ مسلما پاسخ این سوال خیر است و نیت اصلی غرب را میتوان با توجه به موقعیت جغرافیایی-سیاسی گاز سوریه دریافت.
درگيريهاي شبانه بين پليس و تظاهرکنندگان ضد دولتي در شهرهاي آنکارا و استانبول در ترکيه ادامه يافت و درگيريهاي شهر آنکارا بيشتر در محلات اطراف ميدان کيزلاي اين شهر متمرکز بود و در شهر استانبول محلات اطراف ميدان تقسيم و پارک گزي کانون درگيريها بود.
بشار اسد رئيس جمهور سوريه از شكست اقدامات خصمانه غرب و همپيمانانش بر ضد اين كشور خبر داد.
يکي از وزراي دولت "نوري مالکي" نخست وزير عراق در مصاحبه اخير خود با خبرگزاري "فرانسه" به رژيم صهيونيستي در مورد استفاده احتمالي از حريم هوايي عراق به منظور تجاوز نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران هشدار داده و افزوده است که دولت عراق چنين اجازه اي را به صهيونيست نخواهد داد.
دادگاه عالي پاكستان امروز حكم بازداشت جديدي براي پرويز مشرف رئيس جمهور سابق اين كشور صادر كرد.
يک مقام محلي دولت افغانستان در ولايت "قندهار" افغانستان اظهار داشت که روز گذشته نيروهاي طالبان يک نوجوان 10 ساله را در آن ولايت جنوبي سر بريدند.
خبرگزاري فرانسه از انفجار بمبي کنار جاده در مسير جاده مرزي لبنان به سوريه خبر داده است.
مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند پروژه ای به نام "گنبد آهنین دیجیتال" در دست اجرا دارند تا بتوانند از طریق آن فعالیت های ارتش سایبری ایران را مهار کنند .
شبکه خبري پرس تي وي مصاحبه اي را با آلن رولند ، مفسر و ستون نويس آمريکايي ساکن سومونياي ايالت کاليفرنيا پيرامون مسائل سوريه و نقش تاثيرگذار روسيه در مقابله اين کشور با غرب و به ويژه رژيم صهيونيستي انجام داده است.
ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان خواستار رسيدگي به موضوع درگيري صورت گرفته ديروز در مقابل سفارت ايران در بيروت شد.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار