تعدادي از دست نوشته ها،کارت پستال ها و طراحي هاي کمياب چندين نويسنده سرشناس قرن بيستم نظير ويليام فاکنر،ساموئل بکت و جوزف کنراد هفته آينده در نيويورک و ماه آينده ميلادي در لندن به حراج گذاشته مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارشناسان حراج اين آثار کمياب را فرصتي مناسب براي دانشگاه ها و موزه ها براي تکميل مجموعه هاي ادبي خود  مي دانند.
حراجي ساتبيز نيويورک سه شنبه آينده بخش مهمي از نسخه هاي آثار فاکنر را که شخصاً با ماشين تايپ کرده،   دست نوشته هاي اصلاح شده ، عکس ها، طراحي ها و کتاب هاي شخصي وي را به حراج خواهد گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از نيويورک، ديپلم و مدال افتخار همچنين سخنراني ويليام فاکنر هنگام دريافت جايزه نوبل ادبيات سال 1949 همين طور  مدال لژيون دونور وي از ديگر آثاري است که به حراج گذاشته مي شود.
تا کنون تصور بر اين بود که بسياري از اين وسايل که به حراج گذاشته مي شود  گم شده است اما يکي از نوادگان فاکنر آن ها را  اتفاقي در يکي از اقامتگاه هاي فاکنر در ويرجينياي آمريکا پيدا کرده است.
ارزش اين مجموعه بالغ بر دو ميليون دلار برآورد شده است.
فاکنر با کتاب هاي مطرحي چون خشم و هياهو و گور به گور به يکي از مهمترين نويسندگان قرن بيستم بدل شد.
نخستين نسخه رمان گتسبي بزرگ نوشته اسکات فيتزجرالد نيز به ارزش 100 تا 200 هزار دلار نيز در حراجي نيويورک عرضه خواهد شد.
بخش دوم حراجي  آثار نام آوران ادبيات قرن بيستم از دهم ژوئيه در لندن آغاز خواهد شد که طي آن دست نوشته هاي " مورفي" نخستين اثر سامئول بکت نمايشنامه نويس مشهور ايرلندي ( 1906-1989) و " طوفان " اثر جوزف کنراد ( 1857-1924) نويسنده انگليسي لهستاني الاصل به حراج گذاشته خواهد شد.
ارزش دستنوشته 800 صفحه اي مورفي نوشته بکت ، برنده نوبل ادبيات سال 1069 ميلادي است حدود يک ميليون و 240 تا يک ميليون و 870 هزار دلار برآورد شده است.
ارزش دستنوشته طوفان نيز حدود 467 تا 780 هزار دلار برآورد شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار