کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اين که کسي بايد سرکار بيايد که خودش حاشيه نداشته باشد، گفت: بايد با کساني که مرزبندي با فتنه‌گران دارند، تعامل کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "علي اکبر ولايتي" نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري صبح امروز دوشنبه 20 خرداد که در مسجد جامع حضرت امام خميني(ره) و در جمع بازاريان، اصناف و تشکل‌هاي اسلامي بازار صحبت مي‌کرد به مسائل خارجي اشاره کرد و اظهار داشت: بايد مسائل مهم خارجي با تدبير حل و فصل شود.

وي تصريح کرد: بايد مقاومت مدبرانه در برابر زياده‌خواهي‌ها داشته باشيم و مقاومت صرفا نه گفتن نيست.

ولايتي تصريح کرد: معتقدم در خصوص حقوق هسته‌اي خودمان همان گونه که رهبر معظم انقلاب تدوين کردند راهبرد ايشان را پيگيري کنيم.

مشاور عالي مقام معظم رهبري خاطر نشان کرد: بايد هزينه‌هاي مقاومت در برابر بيگانگان و حفظ استقلال به حداقل برسد و بايد تدبير و ابتکار نيز در اين زمينه داشته باشيم تا در سال 1404 يعني پايان سند چشم انداز 20 ساله جمهوري اسلامي ايران به کشوري تاثيرگذار در منطقه تبديل شود.

ولايتي با بيان اين که روابط سياسي و ديپلماسي زمينه ساز تغيير روابط خارجي است، گفت: بايد با استفاده از اين مهم در حوزه‌هاي مختلف صنعتي، هنري، فرهنگي و علمي با ديگر کشورها رابطه داشته باشيم.

وي اظهار داشت: برخي کشورها که همانند جمهوري اسلامي ايران استقلال ندارند، نمي‌توانند با کشورهاي ديگر رابطه برقرار کنند ولي ما به برکت مديريت حضرت امام(ره) و رهبري مدبرانه مقام معظم رهبري استقلال داريم و بدون اين که نگراني داشته باشيم مي‌توانيم به صورت مستقل حرف خودمان را بزنيم.

ولايتي که 16 سال سکاندار وزارت امورخارجه ايران بوده است، تصريح کرد: مي‌توان و بايد حقوق هسته‌اي را حفظ کرد و در چارچوب ارزش‌هاي انقلاب و خطوطي که مقام معظم رهبري ترسيم مي‌کند، حرکت کنيم.

وي با بيان اين که ديپلماسي فقط "نه گفتن و خطابه خواندن نيست" گفت: بايد کار مثبتي در اين زمينه انجام دهيم و بدون داشتن روابط خارجي خوب امکان حل مشکلات اقتصادي وجود ندارد.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه به نقش بازاريان اشاره کرد و گفت: بازاري‌ها همواره نقش اساسي در تحولات ايران داشتند، چه در تاريخ مشروطه چه در تحريم تنابکو و ملي شدن صنعت نفت و چه در انقلاب دفاع مقدس.

وي تصريح کرد: بازاريان به اين امر واقفتند که مشکلات به خاطر بي‌تدبيري بوده و تقصير نظام نيست.

وي با بيان اين که حکومتي که مردم سالاري ديني داشته باشد مردم به آن راي دادند، گفت: اذعان کشورهايي که بيداري اسلامي در آن صورت گرفته است الگوي آن‌ها جمهوري اسلامي ايران بوده و بايد به اين مهم توجه شود چرا که ما تکيه گاه مسلمانان جهان هستيم.

وي در ادامه تصريح کرد: بايد به کار اصناف نظارت شود ولي اين نظارت مي‌بايست از سوي خود اصناف باشد و اين يعني اعتماد به مردم.

وي افزود: کساني که از رانت دولتي برخوردار هستند بازار را خراب مي‌کنند و وظيفه دولت تعادل بازار است چرا که با ضرب و شتم نمي‌شود بازار را تنظيم کرد.

ولايتي با بيان اين که روح حاکم بر اصل 44 قانون اساسي اجرا نشده است گفت: قانون نظام صنفي بايد اجرا شده و براي پرداخت وام‌هاي بانکي به توليد نيز فکري صورت گيرد.

مشاور عالي مقام معظم رهبري در ادامه خاطر نشان کرد: 24 خرداد با حضور پرشور پاي صندوق‌هاي راي جواب کوبنده‌اي به کساني که در حال توطئه هستند، بدهند.

وي افزود: وقتي انتخابات پرشور باشد، نظام از پشتيباني قوي ملت برخوردار بوده و کسي جرات نمي‌کند چيزي بگويد.

ولايتي تصريح کرد: کسي بايد سرکار بيايد که جلوي زياده خواهي‌ها بايستد در رابطه با آمريکا نيز مشروط به دست برداشتن آمريکا از زورگويي است.

وي اظهار داشت: مي‌بايست کسي بر سر کار بيايد که خودش حاشيه نداشته باشد و به فاميل و اطرافيان خود رانت ندهد و کسي که سابقه مبارزه با فساد دارد انتخاب شود.

ولايتي خاطر نشان کرد: بايد با کساني که مرزبندي با فتنه‌گران دارند، تعامل کرد و بايد کسي که در راس کشور قرار مي‌گيرد تابع نظر مقام معظم رهبري بوده با وي زاويه نداشته باشد چرا که اين زاويه مشکل آفرين است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: احزاب ، ولایتی ، کاندیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار