این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مجموعه ورزش، سینما باید به یک سازمان اجتماعی تبدیل شود که از عقبه خود مطمئن باشند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "سیدمحمد غرضی"، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در برنامه برای فردا در شبکه رادیوی ورزش به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص ورزش پرداخت.

وی با بیان اینکه تحرک یکی از واجبات مردم به حساب می‌آید، گفت: در زندگی امروزی به خاطر نوع تغذیه، فکر و حرکت از روش‌های سنتی فاصله گرفته و تحرکت فکری، ذهنی، اجتماعی و بدنی به عنوان واجبات در زندگی اشخاص تبدیل شده است.

غرضی بیان داشت: برخی به اشتباه در این فکر هستند که باید پدیده‌های اجتماعی را در انحصار و یا به حرکت تحت سلطه خود در‌بیاورند اما دولت در این مسیر حتما باید پدیده‌های اجتماعی را هدایت کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: پدیده‌های اجتماعی در پنجاه سال اخیر خود را به دولت تحمیل و به صورت زمانی حرکت کرده و این شیوه دولتداری کاملا منسوخ شده است.

غرضی افزود: متأسفانه در این راه پدیده ورزشی به پدیده قهرمان تبدیل شده و اداره ورزش باید برعهده کسانی قرار گیرد و رئیس جمهور در حل امور اجتماعی در جامعه نقش کمک کننده را تعیین کند.

وی اضافه کرد: مجموعه ورزش و سینما باید به یک سازمان اجتماعی تبدیل شود که از عقبه خود مطمئن باشند و باید به این مسئله اذعان داشت که رئیس‌جمهوری که بخواهد با عوامل ورزش تعامل نزدیک داشته باشد غیرممکن و غیرقابل جبران خواهد بود چرا که در این صورت کسی که مسئول ورزش می‌شود عملکردش زیر سوال می‌رود.

غرضي درباره برنامه‌هاي خود براي بهبود اخلاق در ورزش گفت: ما به جاي اينکه قهرماني را بچسبيم قهرمان را مورد توجه قرار داديم و اين موجب تناقض مي‌شود لذا بايد سعي کنيم که قهرمان را زير مجموعه قهرماني بدانيم.

وي افزود: علت اصلي اين که تهاجم فرهنگي در امر ورزش جلوه رفته اين است که قهرمان را به عنوان مرجع قرار داديم و پا به پاي فرهنگ غرب پيش رفته‌ايم.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: گروه‌هاي اجتماعي زير نظر قهرمانان شکل مي‌گيرند و قهرمانان در جامعه به جان هم مي‌افتند لذا مجموعه اين عوامل به ضرر ورزش تمام مي‌شود، ما بايد سعي کنيم نگاه متعادل‌تري نسبت به اين مسايل داشته باشيم.

وي بيان داشت: اين تصور که قدرت سياسي بتواند از مجموعه اجتماعي حمايت کند غيرممکن و توصيه من اين است که عناصر ورزشي را در جامعه استحکام ببخشيم و به هيچ وجه تابع قدرت سياسي جامعه نشوند.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: نبايد از رئيس‌جمهور انتظار حل مشکلات موجود در امر ورزش را داشته باشيم چرا که به جز بودجه مسئله ديگري در امر ورزش در دست رئيس‌جمهور نيست و مسئولان و مجموعه ورزش بايد در اجراي سياست‌هاي ورزش در کنار رئيس‌جمهور نقش اصلي را ايفا کنند.

غرضي تصريح کرد: به شما قول مي‌دهم که ورزش را زيرمجموعه سياست قرار نمي‌دهم و اگر چنان چه در جامعه ورزشي کساني تکاليف و واجبات اين عرصه را به درستي انجام ندهند بيشترين ضرر را متوجه خود مي‌کنند و بهتر است دولت يک نقش هدايت کننده در اين عرصه را ايفا کند.

وي افزود: با توجه به امکانات و بودجه موجود در کشور تکليف خودم را در اين مسئله مي‌دانم که جامعه ورزش وزير مربوطه را به من معرفي کنند نه اين که من نقش تعيين کننده و اوليه در تعيين وزير ورزش و جوانان داشته باشم چرا که معتقدم وزيري که بخواهد سياسي باشد و براي دولت به به و چه چه کند کارساز نيست و من چنين وزيري را نمي‌خواهم و نيازي به او ندارم.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: فضاي موجود در جامعه ورزشي کنوني اصلا مناسب نيست به عنوان مثال درگيري مطبوعات با يکديگر، حضور پليس در استاديوم‌ها از جمله مسائلي است که خلاف شان بازيکن، بيننده و جامعه ورزشي است و بايد به اين مسئله اذعان داشت که رئيس‌جمهوري که زيرمجموعه‌اش فرمانش را اجرا نکند رئيس‌جمهور نيست.

غرضی در رابطه با توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اظهار داشت: ما باید بتوانیم در تحقیقات میدانی مشکلات مربوط به این امر را حل کنیم. برنامه من آن است که مشکلات اجتماعی، سیاسی و اداری که مجموعه‌های مختلف با مجموعه دولت و نظام حکومتی دارند، برطرف کنم.

وی در ادامه افزود: ممکن است در ذهن من برخی مسائل مطرح شود اما هیچ کدام بیس اجتماعی و مادی ندارند و این مهم را باید افرادی که در این حرفه صاحب نظر و توانمند هستند انجام دهند. بنده در سی سال گذشته که وزیر نفت بودم با افراد مختلفی نشستم که هر کدام از نظرات مختلفی برخوردار بودند اما هیچ کدام از آنها مدون و سامان یافته نشده بود بلکه تنها این اظهار نظرات براساس تجربیات شخصی آنها در این حوزه مطرح می شد.

وزیر پست دولت سازندگی تصریح کرد: از ورزش سریعتر نظریات مهندسی در کشور است بنده موفق شدم ظرف 20 سال گذشته 400 الی 500 مهندس را تجمیع و قانونمند کنم و مقررات مربوط به آن را بنویسم و بعد مقررات مربوطه را به اجرا بگذارم اما بنده تنها مدیریت سازمان اجتماعی را انجام دادم و مقررات 24 گانه مربوط به حفاظت ساختمان به حیطه کاری من مربوط نمی‌شد.

غرضی اظهار داشت: این مقررات 24 گانه مربوط به شخصیت‌هایی است که 50 سال در این رشته سابقه داشته‌اند، به طور مثال بنده در رابطه با گرمی و سردی ساختمان حدود 70 الی 80 افراد سابقه دار را جمع کردم و در رابطه با نگارش یک قوانین مربوط به این مجموعه تلاش کردم و تا امضای 80 نفر را نگرفتم آن را رها نکردم یعنی آنقدر صبر کردم تا اختلاف نظرها حل شود.

وی تأکید کرد: جمهوری را مفتی به دست نیاوردیم، جمهوریت به معنای اجماع است یعنی مجموعه کسانی که در آن صاحب نظر هستند باید قوانین مربوط به آن را امضا کنند و اگر نمی توانند متنی را تهیه و امضا کنند و بایکدیگر هماهنگ شوند هیچ کس حتی رئیس جمهور نمی‌تواند کاری انجام دهد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مجموعه عوامل یک مجموعه باید به تهیه متنی قانونمند یا یک منشور ورزش اهتمام ورزند، اظهار داشت: این منشور ورزش باید به امضای همه صاحب نظران برسد و زیرمجموعه‌ها باید نظرات خود را به مسئولین منتقل کنند که همین مسئولین باید یک متن مکتوب را تهیه و 70 درصد از عوامل آن امضا کنند.

غرضی تصریح کرد: به این صورت یک پشتوانه اجرایی برای انجام کارها صورت مي‌گیرد و زمانی که این مهم انجام شد آن زمان جمهوریت شکل می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: در‌ آن زمان افراد با یکدیگر تعامل می‌کنند و این تعامل به صورت دسته جمعی در می آید که بعد از توسط بنده اجرا می‌شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: بنده به هیچ وجه در هیچ امری به صورت مقطعی یا تصمیم گیری شخصی اقدام نخواهم کرد، ورزش، سینما و مطبوعات که از جمله مجموعه‌های مهم در سطح کشور هستند باید به تفاهم برسند اما اگر بخواهند تناقضات را در جامعه انجام دهم تنها خودشان مقصر هستند.

غرضی تأکید کرد: اصلا در شخصیت و توان من نیست که بخواهم اختلافات میان دو صاحب نظر را در یک فیلم حل کنم اصلا قدرت سیاسی نباید دخالت کند؛ اگر آنها پای قدرت سیاسی را وسط بکشند به ضرر خودشان است.

وی در رابطه با اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و توجیه پذیرکردن بخش خصوصی در سرمایه گذاری در امر ورزش تصریح کرد: زمانی دولت موفق به انجام چنین کاری می‌شود که بخش خصوصی مسئولیت‌های متقابلی را بپذیرد. اصل 44 در بسیاری از موارد با کسانی روبرو شده که آنها به طمع مال دنیا و نه به طمع مسئولیت آمدند.

غرضی اظهار داشت: اگر استعداد آنها متفرق شود و توانایی نداشته باشند و جوابگو نباشند این هم شکل نمی‌گیرد، جمهوریت زمانی شکل می‌گیرد که توان اجتماعی افزایش یابد جمهوریت از بالا شکل نمی‌گیرد بلکه از پایین صورت می‌یابد. 

وی تصریح کرد: زمانی که توان اجتماعی افزایش یابد، تعامل و هماهنگی صورت گیرد و زمانی که روابط درونی یک سیستم تحریف نشود این اظهارات تنها برای نوشتن و گفتن خوب است اما بستر اجتماعی را جذب نمی‌کند.
وزیر پست دولت سازندگی در رابطه با نگاه کلان و افزایش انواع ورزش‌های تفریحی در کشور اظهار داشت: بخشی از این اقدامات براساس برنامه و بودجه انجام شده و نسبت به گذشته بهتر شده است، اما من چون ذهنیت پرتحرک فنی دارم، احساس می‌کنم بهترین راه برای تفریح ان است که مجموعه جوان‌ها و پیرها به دنیای وسیع اینترنت وصل شوند.

وی در ادامه افزود: باید فرهنگی را تدبیر کنیم که آبشخور آن دائمی و نه محدود باشد چرا که چرخه امروز زندگی در دنیا چرخه 24 ساعته است.

غرضی تصریح کرد: جامعه مجموعا اگر در حال تحرک باشد یک زندگی بخور و نمیر بوجود می‌آید. 

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: باید در فضاهای امواج و توسعه یافته و برخورد راه یافت و از فضاهای فیزیکی بیرون آمد و بجای اینکه به مسائل بخشی نگاه کنیم، باید نگاهی اجتماعی تحرکی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید نسل بعد را با این مهم آشنا کرد که در مقابل دنیا قرار دارد که اگر مهارت یادگیری و فنی مناسبی نداشته باشد در عرصه‌های مختلف باخته است.

غرضی افزود: ورزش فن است، تفریح نیست نیاز اجتماعی است و تنها یک تخصص شخصی نیست.

وی در رابطه با استفاده از نیروهای همفکر با خود در کابینه دولت آینده‌اش و یا افراد با مهارت و غیر‌همسو با این کاندیدا تصریح کرد: بنده در مقام‌هایی بودم که هرگز کسی با خود از جایی به جای دیگر نبردم، همواره با آن مجموعه کار کردم و بسیار منتفع شدم در هر زمینه‌ای که استعداد‌هایی مربوط به آن عرصه وجود داشته نیز همکاری کردم.

غرضی اظهار داشت: در آموزش ورزش نباید قهرمان پروری کنیم بلکه باید قهرمان را از مجموعه کسانی که هستند بطلبیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان با بیان اینکه باید طوری عمل کرد که اگر مجموعه می‌خواهد به تقویت قدرت سیاسی و اجتماعی‌اش دست یابد و به آن متعهد شود، خاطرنشان کرد: من از ورزشکاران ورزش دوستان و میادین ورزشی کشور پیامی که میگیرم که آن است که ای مردم برای احقاق حقوق شخصی به ورزش توجه کنید اگر به این امر توجه نکنید حق خود را ضایع می‌کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: ورزش ، رادیو ، غرضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار