"مروان برغوثي" از مقامات ارشد فلسطيني روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاري "شينهوا" از رويکرد "غير عادلانه" و "غير منصفانه" دولت آمريکا در قبال مذاکرات صلح فلسطينيان و رژيم صهيونيستي انتقاد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شينهوا،‌ برغوثي که از مقامات بلندپايه جنبش "فتح" به شمار مي آيد و به گذراندن حبس ابد در زندان رژيم صهيونيستي محکوم شده است در مصاحبه با خبرنگار "شينهوا" اظهار داشت که مذاکرات صلح فلسطينيان با رژيم صهيونيستي روندي شکست خورده است و در اين باره به نقش مخرب آمريکايي ها در اين ميان اشاره کرد.

وي در ادامه با انتقاد از بي تفاوتي "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در قبال جنايات و اشغالگري صهيوينست ها افزود "باراک اوباما هيچ گونه قاطعيتي را از خود در قبال صهيونيست و تلاش در جهت حل منصفانه مسئله فلسطين و قانع نمودن رژيم صهيونيستي به پايان اشغالگري نشان نداده است."

 برغوثي همچنين در ادامه افزوده است "دولت آمريکا کمک هاي مداوم مالي و نظامي به رژيم صهيونيستي ارايه مي دهد اما حق مشروع دولت و ملت فلسطين را برسميت نمي شناسد. "جان کري" وزير امور خارجه آمريکا اگر واقعا بدنبال رفع منازعه فلسطينيان و رژيم صهيونيستي است مي بايستي آن رژيم را به توقف شهرک سازي ها وادار نمايد و صهيونيست ها را به توقف اشغالگري نظامي و پذيرش حق موجوديت دولت مستقل فلسطين فراخواند."

وي در پايان اين مصاحبه اظهار داشت که ملت فلسطين بدنبال حقوق مسلم خويش و آزادي و عدالت و عدم وابستگي به رژيم صهيونيستي است. برغوثي همچنين به رهبران فلسطيني هشدار داد در صورتي که بدون پذيرش مشروعيت دولت مستقل فلسطين و حق ملت فلسطين از سوي رژيم صهيونيست پاي ميز مذاکره با صهيونيست ها بنشينند به منافع فلسطينيان بيشترين ضربه را خواهند زدو اين خيانتي آشکار به ملت فلسطين خواهد بود. 


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  

برچسب ها: مروان ، برغوثی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار