رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربايجان شرقي گفت: در سند توسعه راهبردي بخش صنعت و معدن كشور به قدمت توليد و صنعت اين استان به عنوان قطب مهم صنعتي كشور تاكيد گرديده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمايي ضمن اعلام اين مطلب افزود : در اين سند به قابليت هاي نيروي انساني كار آفرين، متخصص و فعال و كارآمد توجه ويژه شده و از اين منظر استان آذربايجان شرقي بالاترين حجم سرمايه گذاري در توسعه بخش خصوصي را داشته است.

وي با بيان اينكه در بيشتر استانها اغلب سرمايه گذاري هاي صورت گرفته توسط بخش دولتي يا شركت هاي دولتي انجام يافته است، افزود: اين در حالي است كه اين مسئله در آذربايجان شرقي بر عكس اتفاق افتاده و بيشتر سرمايه گذاري ها توسط بخش خصوصي انجام گرفته است.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: آذربايجان شرقي با داشتن 7/8 ميليارد دلار ذخيره مواد معدني داراي رتبه شاخص كشوري مي باشد و انجام مطالعات اكتشاف و بهره برداري معدني از برنامه هاي پيش بيني شده در سند چشم انداز مي باشد.

عظمايي اظهار داشت: حمايت هاي دولت در ايجاد زيرساخت هاي مورد نياز بخش صنعت و اجراي پروژه هاي عمراني در حوزه زير بنايي، حمل و نقل و انرژي كه به عنوان نهادهاي بخش توليد محسوب مي شود از ملزومات دستيابي به اهداف تعيين شده در سند چشم انداز مي باشد.

وي تصريح نمود: حمايت از بخش خصوصي و رفع موانع و مشكلات پيش روي بخش توليد و بهبود فضاي كسب و كار و كاهش فرايندها از پيش نيازهاي تحقق اين اهداف است/س

برچسب ها: سرمایه ، بخش ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.