رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده گفت: اگر برنامه پزشک خانواده شتاب زده یا کند اجرا شود بالاخره منتقدان در اجرای این برنامه مهم نقدهایی دارند.

صالحی، رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بحث مراقبت از سلامت در نسخه 02 جدید به طور جدی تر دیده شده است تا ویزیت بیماران در ارائه بسته خدمات سلامت به طور مشخص انجام گیرد البته این بحث در دو استان مازندارن و شیراز کمتر مورد توجه قرار گرفته است چرا که این دو استان در ابتدای اجرای این برنامه بوده اند ولی در 8 استان جدید بحث مراقبت از سلامت به طور جدی تری از دو استان قبلی در حال اجرا شدن است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی منتقدان برنامه پزشک خانواده معتقدند که شتاب زدگی در اجرای این برنامه می تواند تبعاتی داشته باشد افزود: علیرغم اینکه اجرای برنامه پزشک خانواده از 3 تا 4 سال پیش شروع شده است در طی این مدت فقط در دو استان عملیاتی شده است ولی ما توانسته ایم در عرض 3 تا 4 ماه 8 استان دیگر به استان های دیگر اجرای برنامه پزشک خانواده اضافه کنیم باید توجه داشت که شتاب زدگی باعث کم کاری نمی شود چرا که اجرای این برنامه در سراسر کشور طی 2 سال یک تکلیف است که بر عهده ی ما گذاشته شده است.

وی ادامه داد: اگر ما با عجله  برنامه را به پیش ببریم برخی منتقدان از شتاب زدگی ما گله می کنند و در مقابل اگر کند حرکت کنیم از روند کند ما گله مند هستند در واقع این افراد دنبال جوسازی و تشویش اذهان عمومی هستند، این منتقدان می توانند اجرای برنامه پزشک خانواده را از نزدیک مورد برسی قرار دهند ؟

صالحی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات یکی از عوامل مهم محدود کننده اجرای برنامه پزشک خانواده است خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات تامین شود این برنامه حتی زودتر از موعد هم می تواند در سراسر کشور اجرا شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار