گزارش های جهانی نشان می‌دهند که بیش از 80 کشور دنیا درگیر بیماری لشیمانیوز هستند و طغیان های این بیماری هر ساله بسیاری از کشورها و جوامع را گرفتار می کند.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: لشیما نیوز یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که شیوع قابل ملاحظه ای در کشورهای مختلف دارد.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی به علت اهمیت لشیما نیوز، این بیماری را جزء چند بیماری مهم مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان معرفی کرده است.

خالصی با اشاره به شیوع لشیما نیوز در بسیاری از مناطق دنیا، تصریح کرد: گزارش های جهانی نشان می‌دهند که بیش از 80 کشور دنیا درگیر بیماری لیشما نیوز هستند و طغیان های این بیماری هر ساله بسیاری از کشورها و جوامع را گرفتار می کند.

وی تاکید کرد: در ایران نیز شیوع لیشما نیوز قابل ملاحظه است به طوری که ایران یکی از کانون های مهم این بیماری در جهان است.

خالصی یادآور شد: استان های تهران، اصفهان، قم، کرمان، فارس، بوشهر، بندرعباس، یزد و سیستان و بلوچستان از مهمترین کانون های درگیر با لیشمانیوز در کشور هستند./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.