کشتی‌گیر نامدار و سرشناس قم و کشورمان بار دیگر در رده‌بندی فدراسیون جهانی کشتی در بین برترین‌های کشتی فرنگی دنیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، نام ‌هادی علیزاده پورنیا فرنگی‌کار سرشناس قم اکنون در کشتی فرنگی دنیا بر سر زبان‌ها قرار دارد، زیرا این کشتی‌گیر توانمند برای دومین بار متوالی در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کشتی در بین برترین‌های دنیا قرار گرفت.

نکته قابل توجه و حائز اهمیت این است که در دومین رده‌بندی اعلام شده فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) از برترین‌های کشتی فرنگی دنیا در سال 2013 تنها نام ‌هادی علیزاده پورنیا به عنوان برترین فرنگی‌کار ایرانی در بین چهره‌های شاخص کشتی دنیا به چشم می‌خورد و هیچ کشتی‌گیر دیگری از کشورمان نتوانسته این موفقیت علیزاده پورنیا در سال جاری میلادی را تکرار کند.

علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم افتخارات زیادی را در چند سال اخیر که عضو تیم‌های ملی کشتی فرنگی جوانان و بزرگسالان کشورمان بوده در مسابقات مختلف بین المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی کسب کرده است و حالا چهره شاخص کشتی ایران در جهان است.

در رده بندی اعلام شده فیلا از برترین‌های وزن 74 کیلوگرم کشتی فرنگی جهان، رومن ولاسوف از روسیه در جایگاه نخست ایستاده است در حالی که کیم هیون وو از کشور کره جنوبی رده دوم را در اختیار دارد و‌ هادی علیزاده پورنیا فرنگی‌کار پرافتخار کشورمان و استان قم در مکان سوم قرار گرفته است تا با روحیه‌ای مضاعف در مسابقات مرحله نهایی گزینشی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی بزرگسالان کشورمان حضور یافته و جواز حضور در پیکارهای جهانی این رشته که شهریور ماه در مجارستان برگزار می‌شود را در رقابت با دیگر مدعیان این وزن به دست بیاورد./س

برچسب ها: قم ، کشتیگیر ، برترین ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.