رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: زوج جواني که در ارتفاعات کلکچال در ميان برف‌ها گرفتار شده بودند؛ توسط پليس کوهستان نجات پيدا کردند.

سرهنگ محسن خانچرلي، صبح امروز در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ از عملیات امداد و نجات تیم های پلیس کوهستان تهران بزرگ برای نجات جان 2 کوهنورد در ارتفاعات دارآباد و کلکچال خبر داد وبه تشریح موضوع پرداخت.
 
این مقام انتظامی در تشریح خبر فوق گفت: طی تماس 2 تن از شهروندان کوهنورد در خصوص گرفتار شدن در مناطق صعب العبور محدوده دارآباد و کلکچال و مصدوم شدن آنها، تیم های عملیاتی امداد و نجات پلیس کوهستان پایتخت ، وارد عمل شده و به بررسی مناطق و راه های نجات این دو کوهنورد که یک زوج جوان بودند، پرداختند.

وی افزود : در بررسی های انجام شده مشخص شد که دو کوهنورد شب گذشته برای صعود به ارتفاعات کلکچال با تجهیزات ایمنی وارد مناطق کوهستانی شده اند اما نیمه های شب راه خود را گم کرده و در مناطق صعب العبور به علت عدم آشنایی با منطقه دچار حادثه شده و زمینگیر شده اند.

سرهنگ خانچرلی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع واحتیاج به سرعت عمل در نجات جان این زوج جوان، تیم های امداد و نجات پلیس کوهستان تهران بزرگ به وسیله بالگرد به منطقه اعزام شده و در گشت هایی موفق شدند این زوج کوهنورد را که مصدوم شده و در مناطق مذکور گرفتار برف شده بودند، پیدا و طی عملیاتی چند ساعته نجات دهند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، عنوان داشت: این مصدومان که فردیا و فرناز"نام داشتند در منطقه باغچه خلیل کلکچال از خطر نجات پیدا کرده و برای مداوا توسط تیم عملیات پلیس تهران بزرگ به بیمارستان منتقل شدند که در حال حاضر حال آنها رو به بهبود است.

وی تصریح کرد: تیم های عملیات پلیس کوهستان پایتخت ، با استقرار در مناطق کوهستانی آماده ارایه خدمات به شهروندان است و لازم است کوهنوردان و شهروندانی که قصد صعود به ارتفاعات شهر تهران را دارند، پیش ازصعود با این تیم های عملیاتی هماهنگی های لازم را انجام دهند تا در صورت بروز حادثه، ماموران به کمک آنها بشتابند. /
برچسب ها: پلیس ، امداد ، کوهنورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار