رسانه ها از درگیری نزدیک سفارت ایران در بیروت در منطقه "بئر الحسن" بین مخالفان و موافقان حضور حزب الله در سوریه خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، این در حالی است که شبکه خبری اسکای نیوز از کشته شدن یک نفر و زخمي شدن 11 تن ديگر در پی تیراندازی در این درگیری‌ها خبر داد.

شبکه العالم به نقل از شاهدان عینی گزارش داد، طرفداران گروه های تکفیری در سوریه که طی اعلام قبلی و با دعوت حزب "الانتماء اللبنانی" قصد تظاهرات در برابر سفارت ایران در بیروت را داشتند، حدود ساعت دوازده به وقت بیروت با چندین خودرو در فاصله یک کیلومتری سفارت پیاده شدند.

بر اساس این گزارش، هنگامی این افراد مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران، با جمعی از اهالی منطقه و طرفداران نظام سوریه درگیر می شوند.

خبرنگار العالم با اشاره به مسلح بودن برخی از هواداران گروه‌های تکفیری تأکید کرد: با آغاز درگیری بین این افراد و اهالی منطقه و طرفداران بشار اسد، نیروهای امنیتی و ارتش لبنان وارد عمل شده که این امر منجر به تیراندازی و تبادل آتش بین طرفین می شود.

منابع لبنانی از کشته شدن 1 نفر به نام "هاشم سلمان" از اعضای حزب "الانتماء اللبنانی" و مجروح شدن 11 تن دیگر در این درگیری ها خبر دادند.

پس از این درگیری ها طرفین به سرعت متفرق شده، و اکنون اوضاع اطراف سفارت ایران آرام است.

با اين حال منابع موثق برخي خبرهاي کذب رسانه هاي معاند درباره حمله به سفارت ايران را تکذيب کردند. سخنگوی وزارت امورخارجه در اين خصوص گفته است: حمله به سفارت ایران در لبنان صحت نداشته و این خبر را تکذیب می‌کنم.




برچسب ها: خبر ، فوری ، سفارت ، ایران ، لبنان ، درگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار