وزیر خارجه لبنان در دیدار با سفیر کشورمان در بیروت با اشاره به جایگاه والای ایران در منطقه و جهان گفت: بدون شک نقش بارز ایران در حل مشکلات کشورهای منطقه برکسی پوشیده نیست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " غضنفر رکن‌آبادی " سفیر ایران در بیروت با " عدنان منصور " وزیر خارجه لبنان دیدار و با تسلیم پیام " علی اکبر صالحی " وزیر خارجه کشورمان درباره سالروز عید مقاومت و آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده لبنان و دعوت از وی برای سفر به ایران، در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد.

 "عدنان منصور " وزیر خارجه لبنان با تشکر از این پیام و ابلاغ سلام به وزیرخارجه کشورمان، آمادگی خود را جهت انجام این سفر در نزدیک‌ترین زمان ممکن اعلام کرد و با اشاره به جایگاه والای ایران در منطقه و جهان گفت: بدون شک نقش بارز ایران در حل مشکلات کشورهای منطقه برکسی پوشیده نیست.

وزیر خارجه لبنان شرایط منطقه را بسیار حساس دانست و با اشاره به تحولات سوریه گفت: جنگ‌های صلیبی با شعار دین آغاز شد اما بانیان آن اهداف سیاسی خود را دنیال می‌کردند، اکنون عده‌ای تلاش دارند فضا را برای درگیری‌های اسلامی با شعارهای سیاسی فراهم کنند ولی در حقیقت اهداف دینی خود را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز آنها به دنبال ایجاد فتنه مذهبی هستند و با شعارهای فریبنده‌ای همچون دمکراسی، افرادی را از دورترین نقاط دنیا به کشورهای منطقه کشانده و وارد درگیری‌های مذهبی می‌کنند.

وجود اتباع بیگانه در ناآرامی‌های سوریه گواه وجود توطئه‌ای صهیونیستی در منطقه

" غضنفر رکن‌آبادی " سفیر ایران در لبنان نیز با تشریح آخرین تحولات منطقه به موفقیت‌های به دست آمده توسط دولت سوریه در شهر القصیر اشاره و اظهار داشت: حضور گسترده اتباع بیگانه در میان گروه‌های مسلحی که علیه نظام سوریه می‌جنگیدند، بهترین گواه بر وجود توطئه‌ای است که توسط رژیم جعلی صهیونیستی برای ایجاد فتنه‌ای منطقه‌ای طراحی شده است.

گفتنی است؛ پیام علی اکبر صالحی به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به مناسبت سیزدهمین سالروز عید مقاومت و آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده لبنان نیز قبلا توسط سفیر ایران تسلیم دبیرکل حزب‌الله لبنان شد.

محور مقاومت بر ایستادگی خود در کنار ایران افتخار می‌کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار سفیر کشورمان با وی، ضمن تشکر از پیام و ابلاغ سلام به وزیر خارجه کشورمان، بر نقش بارز و اساسی جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های به دست آمده تاکید کرد و افزود: محور مقاومت همچون گذشته بر ایستادگی خود در کنار جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه جهت مبارزه با توطئه‌های دشمنان تأکید ورزیده و به آن افتخار می‌کند.

سید حسن نصرالله تحولات سوریه را بسیار حساس دانست و ضمن دعوت به هوشیاری در برابر توطئه دشمنان اظهار داشت: آنچه که در سوریه در حال وقوع است توطئه‌ای از پیش طراحی شده توسط رژیم جعلی صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و جهانی این رژیم غاصب است تا با ایجاد اختلاف و فتنه میان ملت‌های منطقه و با سوء استفاده از جهل و نادانی عده‌ای که دارای افکار تکفیری هستند، به اهداف شوم خود برسند اما یقینا این توطئه آنها نیز همانند دیگر توطئه‌ها محکوم به شکست است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، لبنان ، سفیر ، پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار