برای هزار هکتار از مزارع گل محمدی فارس دارای گواهی ارگانیک بین المللی صادر شد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این گواهی نامه امسال از سوی سازمان جهانی جنبش های کشاورزی زیستی ( IFOAM) صادر شده است .

شهرستان داراب ، بزرگترین تولید کننده گل محمدی دیم و ارگانیک دنیاست .

خرد بیان کرد : گل محمدی گیاهی است که به جمله آفات و بیماری ها مقاوم است و به راحتی امکان کشت ارگانیک آن در عرصه های بکر و دامنه های طبیعی وجود دارد .

وی افزود : در فارس حدود 6 هزارو 100 هکتار از مزارع به زیر کشت این محصول رفته که از این میزان 4 هزارو 800 هکتار آن به صورت دیم بوده و 1300 هکتار نیز کشت آبی است .

خرد ادامه داد: فارس با 42 درصد سطح زیر کشت گلستان های گل محمدی و تولید 33 درصد مقام اول کشوری را به خود اختصاص داده است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت : مقدار محصول با توجه به محل ، نوع ژنوتیپ و میزان بارندگی متفاوت است که بطور معمول در مناطق دیم میزان برداشت یک ونیم تا 2 تن و در مناطقی که آبیاری می شود تا 2 و نیم تن در هکتار است .

خرد گلاب استان را یکی از ارقام مهم صادراتی دانست و افزود: هم اکنون محصولات این گیاه در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده و در بازرهای جهانی محصولات فرآوری شده گل محمدی شناخته شده است .

کشت گل محمدی در استان های فارس ، کرمان ، اصفهان ، آذربایجان شرقی انجام می گیرد که استان فارس توانسته رتبه نخست را در میان تمام استان های کشور بدست آورد .

ایران ، ژاپن ، بلغارستان ، ترکیه ، هند ، اوکراین ، آمریکا ، کانادا ، انگلستان و فرانسه از کشورهای تولید کننده گل محمدی در دنیا هستند .

سازمان جهانی جنبش های کشاورزی زیستی ( IFOAM) دربرگیرنده 750 سازمان است که در 108کشور جهان، کشاورزی ارگانیک را زیر پوشش می گیرند.

آرمان این سازمان ، اتحاد و کمک به جنبش های ارگانیک و حفظ استاندارد کشاورزی ارگانیک و خدمات مجوز رسمی ارگانیک است./س

برچسب ها: گواهی ، گلزارها ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.