برای اولین بار در کشور ورزشگاه نقش جهان می‌تواند بلیت را به صورت اینترنتی به تماشاگران ارائه دهد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا محمدجواهری مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان از شیوه فروش اینترنتی بلیت خبر داد و افزود: برای اولین بار در کشور ورزشگاه نقش جهان می‌تواند بلیت را به صورت اینترنتی به تماشاگران ارائه دهد.
 
وی تصریح کرد: در این راستا همکاری هایی را انجام داده‌ایم، ورودی و خروجی‌های این ورزشگاه نیز نسبت به ورزشگاه آزادی تفاوت دارد و حجم مختلفی از تماشاچیان بدون اینکه مشکلی داشته باشند می‌توانند وارد ورزشگاه شوند.  
 
محمدجواهری در ارتباط با روند تکمیل پروژه نقش جهان اظهار داشت: این پروژه از نیمه دهه 70 دارای بودجه شد، فاز اول این ورزشگاه در سال 86 به بهره‌برداری رسید و در آن زمان ظرفیت 35 هزار تماشاچی را در خود داشت.
 
وی افزود: این پروژه دارای مساحتی بالغ بر یک هزار و 100 هکتار است که مجموعه استخری سرپوشیده، پیست اتومبیلرانی و موتورسواری،پیست دوچرخه سواری و مجموعه ورزشی جانبازان را نیز در خود جای داده است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، با بیان اینکه این ورزشگاه با نقشه‌ای المپیکی کار خود را آغاز کرد،گفت: نقش جهان با برنامه‌ای آغاز به کار کرد که بتواند میزبانی رقابت های بزرگ را داشته باشد به همین دلیل تکمیل طبقه دوم آغاز شد تا بتواند گنجایش بیشتری از تماشاچیان را به خود اختصاص دهد.  
 
وی ادامه داد: این پروژه 8500 تن سازه فلزی را در خود دارد و با تکمیل تمامی قسمت های آن می‌تواند 75 هزار تماشاچی را در صندلی‌های تماشاچیان در خود جای دهد.  
 
محمد جواهری اظهارداشت: سیستم گرمایشی نقش جهان برخلاف استادیوم آزادی که طولی است،به صورت عرضی تعبیه شده است و چمن آن با مشاور آلمانی کاشته شده و از چمن های مرغوب به شمار می‌رود.  
 
وی پیرامون بخش های دیگر نقش جهان عنوان‌کرد: سرویس های بهداشتی پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و 85 درصد پارکینگ دوم آماده شده اما بخش شمالی فاز دوم با مشکلات سازه‌ای روبرو بود و به همین دلیل با سرعت کمتری پیش می‌رود و از حدود 20 روز قبل با همکاری استانداری قرار شد که آهن‌آلات به زودی در اختیار پیمانکار قرار گیرد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: پروژه در سال‌ گذشته در ردیف بودجه وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت و توانستیم 100 درصد مبالغ تخصیص داده شده را که 15 میلیارد تومان بود به پروژه تزریق کنیم،همچنین 15 میلیارد تومان از محل پروژه‌های مهر ماندگار برای این پروژه در نظر گرفته شده بود، اما به دلیل محدودیت های مالی سال گذشته این مبلغ به ورزشگاه نقش جهان تزریق نشد،همچنین با همکاری مرادی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور،قول مساعد داده شد که اعتبارات سال 92،در سه ماهه اول سال به این پروژه تخصیص داده شود و با احتساب این موارد،مشکل اعتباری نخواهیم داشت.  
 
وی تصریح کرد: ورزشگاه نقش جهان یک آپارتمان ده طبقه نیست که بتوان به راحتی آن را ساخت،در اینجا سازه‌های فلزی و بتنی وجود دارد که باید با همدلی و همکاری و پیگیری اعتبارات ساخته شود.
 
محمد جواهری افزود: اما از مردم می‌خواهیم که همانطور که 18 سال تحمل کردند این دو سه ماه را نیز تحمل کنند تا نقش جهان به طور کامل آماده شود.
 
وی با بیان اینکه این ورزشگاه طوری طراحی شده است که سر شاخک‌های چادرها محل نصب نورافکن‌ها است افزود: این روش نورپردازی باعث می‌شود نور کافی در تمامی قسمت های ورزشگاه تابانده شده و کیفیت نور بالا رود.
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: چمن ورزشگاه دارای زهکش‌هایی است که می‌تواند 120 میلیمتر باران را کنترل کند و هیچ آبی روی زمین نماند. محمد جواهری در خصوص همکاری که با صدا و سیما انجام شده است گفت: با همکاری صدا و سیما بهترین نقاط برای قرارگرفتن دوربین ها را مشخص کرده‌ایم تا به این طریق برای فیلمبرداری رقابت ها مشکلی وجود نداشته باشد.  
 
وی گفت: ورزشگاه نقش جهان اصفهان سازه‌ای زیبا دارد و این نوع سازه در کشور تاکنون ساخته نشده است و امید داریم که با بهترین مصالحی که در آن مورد استفاده قرار گرفته است کیفیت نهایی نیز به بهترین شکل باشد.  
 
محمد جواهری پیرامون سالن 6 هزار نفری سرپوشیده بیان کرد: این سالن پس از ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی تهران،دومین سالن بزرگ کشور به شمار می‌رود، برای کفپوش آن حدود 800 تا 900 میلیون تومان هزینه شد،این سالن هم اکنون قطعا تحویل داده نشده است به همین دلیل تاکنون در آن مسابقه‌ای برگزار نشده .
 
مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که چرا مسوولان مختلف زمان های مختلفی برای افتتاح این ورزشگاه بیان می‌کنند گفت: من هیچگاه زمانی برای افتتاح این پروژه نگفته‌ام به این دلیل که نخواستم شرمنده مردم بشوم،هم اکنون هم درخواست می‌کنم که زمانی را نگویند تا پروژه به طور کامل افتتاح شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار