مسعود رهنما" سرمربی تیم ملی کاراته اظهار کرد: خوشبختانه امروزه سطح تحصیلی اردونشینان افزایش پیدا کرده است و ضرورت آموزش آنها برای مسوولان فدراسیون و اعضای کادر فنی مهم است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: زمان کافی را برای آماده سازی بزرگسالان به منظور حضور در قهرمانی آسیا و همچنین تیم امید برای شرکت در جهانی داریم به همین دلیل مبنا را براین قرار دادیم تا تیرماه که امتحانات به پایان می رسد اردوها را مقطعی برگزار کنیم و پس از آن شرایط جدی تر شود.
 
سرمربی تیم ملی کاراته عنوان کرد: اردوها را مقطعی ادامه می دهیم تا مجبور نشویم کارمان را از صفر آغاز کنیم اما پس از تیرماه، اردوها با تمرینات علمی و به صورت کاملا جدی تر دنبال می شود و نفرات باید اولویت خود را تمرین و تلاش برای رسیدن به پیراهن تیم ملی قرار دهند. هرکاراته کا پرونده ای در تیم ملی دارد که تمامی مسایل فنی و حضور آنان در تمرینات را ذکر می کنیم تا بهترین ها انتخاب شوند.
 
رهنما درخصوص شرایط تیم ملی در اوزان سبک گفت: هنوز اعتقاد دارم در وزن های پایین به آرمان های خود نرسیده ایم. اوزان سبک ما نسبت به وزن های سنگین ضعیف نیستند ولی حریفان سرسخت تری در آسیا دارند و باید به طور ویژه این اوزان را آماده کنیم.
 
وی افزود: نگاهی اجمالی به عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا طی سال های اخیر نشان می دهد که در اوزان سبک نتایج بدی کسب شده است. در اوزان منهای 55 و 67 در دو سال اخیر مدالی کسب نشده و در 60 کیلوگرم هم فقط 2 برنز داشته ایم که به هیچ عنوان نتایج خوبی نیست.
 
رهنما درخصوص برگزاری مسابقات متعدد انتخابی عنوان کرد: براساس مطلاعات علمی و بررسی های دقیق برنامه ریزی می کنیم و نمی خواهم اتفاقاتی که در سال های اخیر رخ داد و در اوزان سبک شکست خوردیم امسال نیز با آن در آسیایی امارات روبرو شویم.
 
وی در مورد تاکید برروی سر وزن بودن نفرات، گفت: در درجه اول می خواهم عدالت در تیم ملی رعایت شود و اگر فردی نمی تواند وزن کم کند باید در اوزان بالاتر به مبارزه بپردازد تا حق دیگران از بین نرود.
 
سرمربی تیم ملی کاراته با اشاره به اینکه قهرمانان این رشته در سن زیر 24 سال درجهان صاحب اعتبار شده اند، گفت: برای تیم امید تجربه اندونزی و حضور در رقابت های بین المللی مهمترین عامل است و امیدوارم مشکلات برای حضور تیم ملی در مسابقات گوناگون برطرف شود تا بتوانیم قهرمانان مطرحی را به تیم ملی بزرگسالان تزریق کنیم. /زر
برچسب ها: کاراته ، رهنما ، سرمربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار