يك محكوم به اعدام با اعلام رضايت اولياي دم از چوبه دار رهايي يافت.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، همزمان با عيد سعيد مبعث يك زنداني محكوم به اعدام مورد عفو خانواده شاكي قرار گرفت.

قاتل در فروردين سال 86 هم خدمتي اش را به دليل پس ندادن كيف پولش، هدف گلوله قرار داده و به قتل مي‌رساند.

مقتول به شوخي كيف پول قاتل را از دستش قاپيده و با خارج كردن سيصد تومان از كيف خطاب به وي مي‌گويد كه با اين پول نوشابه مي‌خرم و با هم مي‌خوريم. قاتل عصباني شده و تا سه شماره به مقتول فرصت مي‌دهد كيفش را برگرداند كه با امتناع وي، در اقدامي جنون آميز با شليك گلوله سرباز مذكور را به قتل مي‌رساند.

قاتل در دادگاه نظامي استان سيستان و بلوچستان از حيث قتل، به قصاص نفس و از جهت جنبه عمومي جرم  به 3 سال حبس محكوم مي‌شود.

در نهايت رأي صادره پس از بررسي در مراجع تجديدنظر در نهايت به تأييد ديوان عالي كشور مي‌رسد. از همين زمان به جهت ندامت شديد قاتل و آشكار شدن آثار تنبه و اصلاح در وي، تلاش‌هاي مسؤولين سازمان قضايي نيروهاي مسلح استان براي اخذ رضايت اولياء دم پرونده آغاز و در نهايت خانواده مقتول، قاتل را مورد عفو قرار مي‌دهند.

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح سيستان و بلوچستان در جريان آزادي اين محكوم در جمع مددجويان ندامتگاه نظاميان استان گفت: در اين ماجرا اولياء دم از حق مسلم خود كه قصاص بود، گذشت كردند از اين جهت خوشحاليم كه جان يك انسان هرچند خطاكار را حفظ كرديم ليكن نمي‌توانيم نسبت به جواني كه از دست رفت، بي تفاوت باشيم.

محمد صبوري افزود: انسان بايد خودش را كنترل كند و به فرموده علي(ع) هنگام عصبانيت تصميم نگيرد و حرف نزند چرا كه حتماَ شيطان در آن قضيه دخالت دارد در اين پرونده نيز براي يك لحظه غفلت و يك عصبانيت زودگذر، جواني دوستش را به قتل رساند.

دادستان نظامي سيستان و بلوچستان نيز در اين مراسم گفت: برخي از قتل‌ها بر اثر شوخي بيجا رخ مي‌دهد از جمله همين پرونده كه امروز به خاطر آن در اينجا هستيم. كنترل خشم و عصبانبت مي‌تواند جلوي چنين اتفاقات ناگواري را بگيرد خصوصاً زماني كه اسلحه دست ما است.

مرتضي تميزي افزود: در پرونده فوق اگر اولياء دم راضي به عفو قاتل نمي‌شدند چاره‌اي جز قصاص نبود.

در پايان، با حضور مدير اداره كل زندان‌هاي استان، حكم آزادي محكوم به وي ابلاغ و از زندان آزاد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آزادی ، عفو ، قتل ، عمد ، شوخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار