معاون انسانی محیط زیست استان کرمانشاه گفت: شهرهای پاوه، قصرشیرین و کنگاور نیز بزودی صاحب ایستگاه های سنجش آلودگی هوا می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

فریدون یاوری با بیان اینکه در حال حاضر شش ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان وجود دارد، گفت: طبق برنامه قرار بود در مبادی ورودی و خروجی استان ایستگاه های سنجش آلودگی هوا نصب شود که در حال حاضر دو ایستگاه در شهرهای اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب در حال فعالیت هستند و شهرهای پاوه و قصرشیرین و کنگاور هم بزودی صاحب این ایستگاه ها می شوند.

وی ادامه داد: به جز یک ایستگاه سیار موجود در اداره کل محیط زیست، سه ایستگاه دیگر در محوطه شهرداری، زیباپارک و محوطه استانداری شهر کرمانشاه در حال فعالیت است.

یاوری در ادامهبا تاکید بر اثرات مخرب گرد و غبار بر محیط زیست استان، افزود: ذرات معلق در هوا که امروز بیش از 20 استان کشور را درگیر کرده مهمان ناخوانده ای هستند که ازآنسوی مرزهای کشور می آیند و ما در ایجاد آن ها هیچ دخالتی نداریم.

به گفته این مسئول بی توجهی به اصول و قواعد محیط زیست از جمله نابود کردن پوشش های گیاهی وتخریب محیط زیست، احداثسدهای متعددکه باعث شده باتلاق ها و زمین های غرقابی به چشمه های گرد و غبار تبدیل شوند و ... از جمل عواملی است که زمینه بروز پدیده گرد و غبار را فراهم کرده است.

معاون انسانی محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: برای سنجش کیفیت هوا چندین پارامتر را ارزیابی می کنند که مهمترین آنسنجش میزان ذرات معلق در هواست که استان ما از این نظر وضعیت خوبی ندارد.

یاوری معتقد است در شرایط فعلی تنها می توان در روزهای آلوده کمتر از منزل خارج شد و در صورت لزوم از ماسک استفاده کرد تا کمتر در معرض آسیب های ناشی از این پدیده باشیم./س

برچسب ها: کرمانشاه ، پاوه ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.