عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: برنده مناظره سیاسی کاندیداهای ریاست جمهوری، مردم بودند و این مناظره تنها بخشی از مقدمات خلق حماسه سیاسی است.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم از سوی رسانه ملی با محوریت مسائل سیاست داخلی و خارجی، گفت: مهم‌ترین پیامد مثبت مناظره سیاسی کاندیداهای ریاست جمهوری تشخیص تفاوت‌های میان کاندیداهای متعهد به گفتمان یکسان بود.

وی در ادامه برگزاری مناظره سیاسی میان کاندیداها را برای مردم آگاهی بخش توصیف کرد و افزود: انجام مناظره سیاسی میان کاندیداها، به مردم کمک می‌کند تا آنها با آگاهی هرچه بیشتر از میان سلایق گوناگونی که ذیل گفتمان اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی وجود دارد، سلیقه، روش و راهکار متناسب با خواست مردم، آرمان‌های امام (ره) و ایده و اندیشه مقام معظم رهبری بوده را انتخاب کنند.

عضو موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت موضوعات سیاست خارجی و به ویژه پیگیری پرونده هسته‌ای ایران، تأکید کرد: کاندیداهایی که ذیل گفتمان اصولگرایی تعریف می‌شوند، مشی و برنامه‌های متفاوتی برای پیگیری موضوعات سیاست خارجی دارند که این موضوع در مناظره سیاسی کاندیداها به روشنی تبیین شد.
 
ترقی ادامه داد: "جلیلی"، دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی و " ولایتی"، وزیر امور خارجه پیشین و دیپلمات قدیمی کشورمان، هر دو کاندیداهای اصولگرا هستند، اما هر کدام در حوزه مذاکرات سیاست خارجی تجربیات متفاوتی داشته‌ اند اما هر کدام از آنها مشی متفاوتی در این راستا دنبال می‌کنند.
 
ترقی تأکید کرد: مذاکرات سیاست خارجی در دوره ولایتی کمترین هزینه را به مردم ما تحمیل کرده و به نظر می‌رسد مشی و رویکرد ولایتی در حوزه سیاست خارجی که بر اساس تعامل و در چارچوب سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی بوده و بهترین رویه برای شرایط کنونی کشور در عرصه سیاست خارجی است.

عضو موتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: برنده مناظره سیاسی کاندیداهای ریاست جمهوری، مردم بودند و این مناظره تنها بخشی از مقدمات خلق حماسه سیاسی است چراکه این برنامه آگاهی سیاسی مردم را به نحو چشمگیری افزایش داده و توانسته تفاوت دیدگاه‌های نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم را به معرض نمایش بگذارد.

انتهای پیام/

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار