مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری کرمانشاه از بسته شدن موقت مرز خسروی بروی تردد زائران ایرانی عتبات عالیات خبر داد و گفت: این مرز از روز گذشته (18 خرداد) تا اطلاع ثانوی بسته است.

ˈشهریار حیدری گفت: این تصمیم از سوی مقامات ارشد استان کرمانشاه پس از وقوع عملیات انتحاری علیه زوار عتبات عالیات که به کشته و مجروح شدن 58 زائر ایرانی انجامید، اتخاذ شده است.

روز جمعه گذشته عملیات تروریستی انتحاری بر سر راه تردد دو اتوبوس زائران عتبات عالیات استان های همدان و کرمانشاه در 90 کیلومتری شمال بغداد پایتخت عراق منجر به شهادت 14 و مجروح شدن 44 زائر گردید.

وی تاکید کرد: طرف عراقی باید قدامات لازم را در راستای تامین سلامت و امنیت جانی زائران ایرانی عتبات عالیات اتخاذ کند تا از تکرار چنین حوادث ناگوار و تاسف باری جلوگیری شود.

حیدری اظهار کرد: رایزنی با طرف عراقی مبنی بر تامین امنیت جانی زائران ایرانی هم اینک در حال انجام است و پس از حصول نتیجه بزودی شاهد بازگشایی مرز بین المللی خسروی با داشتن بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه برای تردد زائران عتبات عالیات خواهیم بود.

وی گفت: قبل از بسته شدن موقت مرز خسروی در روز گذشته، بطور میانگین روزانه 20 کاروان زائران استان های مختلف کشورمان از طریق این مرز رسمی برای زیارت اماکن متبرکه عراق به این کشور سفر می کردند.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با داشتن بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است./س

برچسب ها: کرمانشاه ، اطلاع ، ثانوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.