مشارکت گسترده مردم در صحنه‌های انتخاباتی بیانگر رضایت‌مندی از حاکمیت و توسعه نظام سیاسی است که اين امر مشروعیت نظام را تقویت می‌کند.

"ابوتراب عليرضايي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به  اهميت انتخابات آتي ايران اظهار داشت: انتخابات مهم‌ترین نماد حاکمیت مردم در هر کشور است.
 
وی ادامه داد: مشارکت گسترده مردم در صحنه‌های انتخاباتی بیانگر رضایت‌مندی از حاکمیت و توسعه نظام سیاسی است که اين امر مشروعیت نظام را تقویت می‌کند.
 
علیرضایی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات و تاثیر آن در تقویت مشروعیت نظام در عرصه ملی و بین‌المللی تصريح کرد: در عرصه ملی حضور مردم در انتخابات انسجام اجتماعی، وفاق ملی و اقتدار سیاسی را برای حاکمیت بوجود می‌آورد و در عرصه بین‌المللی باعث کاهش فشارها و تهدیدات مي‌شود.

وی افزود: کشوری که دارای مقبولیت و مشروعیت حداکثری  باشد، می‌تواند سیاست‌های خود را به نحو احسن در جامعه اجرا کند و از حمایت مردم در مقابله با تهدید‌های خارجی برخوردار شود.
 
این استاد دانشگاه در پايان خاطرنشان کرد: انتخابات برای هر کشور و یا نظام سیاسی فرصتی طلایی است  که در آن یک ملت برای چند سال در یک حضور چشمگیر، سرنوشت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و نیز بهبود موقعیت بین‌المللی خود را رقم می‌زند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار