مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: خروج محصول استراتژیک گندم از این استان تا پایان امسال ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عباس کریمی دیروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات خرید و حمل و نقل گندم در پارس آباد افزود: صادرات گندم به خارج از کشور بر اساس ابلاغیه های صادره غیر قانونی است.

وی گفت: در صورت مشاهده خروج این محصول از استان ، کالای قاچاق تلقی شده و با افراد متخلف بر اساس قانون و بدون اغماض رفتار خواهد شد.

کریمی با اعلام این که حمل و نقل گندم و خرید این محصول از سوی کارخانه های آرد سازی استان بدون مجوز اداره غله وجاهت قانونی ندارد افزود: تاکنون به هیچ یک از 10 کارخانه آرد سازی استان مجوز خرید گندم داده نشده است.

وی نیاز استان به گندم خوراکی را حدود 250 هزار تن در سال ذکر کرد و گفت: در صورت تامین و ذخیره سازی این میزان گندم ، برای محصول گندم مازاد بر نیاز استان به شرط استفاده برای مصارف انسانی مجوز حمل به سایر استان ها داده خواهد شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با تاکید بر تشدید نظارت و کنترل مبادی خروجی استان با هدف خروج غیر قانونی گندم افزود: در دیگر استان های کشور هم این محدودیت و ممنوعیت اعمال شده است.

وی گندم تولیدی استان را از نظر کیفیت و مرغوبیت بسیار خوب دانست و گفت: برخی از سودجویان این محصول را برغم نیاز کشور به گندم خوراکی به مصرف دام و طیور می رسانند.

کریمی همچنین از برداشت این محصول استراتژیک از گندم زارهای استان خبر داد و گفت:برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان 41 مرکز خرید در استان تجهیز و راه اندازی شده است.

وی قیمت پایه خرید تضمینی گندم را امسال بر اساس جدول پاکی و با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید هفت هزار و 200ریال اعلام کرد و افزود: بهای محصول خریداری شده در 24 ساعت به گندم کاران پرداخت می شود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان در ادامه با اشاره به کمبود انبار ذخیره گندم در استان اردبیل به اخذ مجوز ذخیره سازی این محصول مهم توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: از حمل گندم به شهرستان های مختلف استان بدون بارنامه اداره غله جلوگیری خواهد شد/س 

برچسب ها: اردبیل ، ممنوعیت ، خروج ، گندم ، از ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.