شاید برای شما هم پیش آمده در یک جلسه مهم کاری با چنین پیامکی مواجه شوید. "ما دو یتیم و مادر بیمار دو روز غذا و دارو نخوردیم لطفا کمک کنید"

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ زندگی در دنیای صنعتی و مدرن همه چیزش متفاوت است در قرن 21 حتی تکدی گری هم با رشد و توسعه تکنولوژی شکل جدیدی به خود گرفته است.
به نظر می رسد دیگر دوره ای که گدایان با دست و پای ناقص و لباس کثیف و پاره در سر چهار راه ها یا پارک ها نهایت تلاش را برای ترحم شهروندان به کار می گرفتند گذشته است این روزها تکدی گری پیچیده تر و شیوه فعالیت متکدیان مدرن تر و به روزتر شده است.
شاید برای شما هم پیش آمده در یک جلسه مهم کاری و یا در کلاس درس با چنین پیامکی مواجه شوید. ما دو یتیم و مادر بیمار دو روز است غذا و دارو نخوردیم لطفا کمک کنید. این پیامک و بسیاری موارد دیگر این روزها به دست بسیاری از شهروندان می رسد.
یک جوان از آن به عنوان تکدی گری به شیوه مدرن یاد می کند و از این که باید دریافت کننده چنین پیامک هایی باشد اظهار نارضایتی می کند.
یکی دیگر از گیرندگان این پیامک ها گفت: دیگر گدایان به خود زحمت گدایی هم نمی دهند با یک پیامک خواهان درآمدزایی هستند. یک فرد میانسال با اظهار نارضایتی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد میزان درآمد امروزه تکدی گری به هیچ وجه با درآمد سال ها پیش متکدیان قابل قیاس نیست و شاید به همین دلیل است که با وجود اقدامات دست و پا شکسته سازمان های متولی ، ساماندهی متکدیان، روز به روز تعداد آن ها افزوده می شود تکدی گری سالیان پیش با درآمدی به زحمت روزانه به چند صد تومان می رسید ولی اکنون با درآمد روزانه 50 هزار تومان و ماهانه یک و نیم میلیون آسانترین راه برای کسب درآمد است.
به نظر می رسد با رشد و توسعه شهرنشینی آسیب های اجتماعی در شهرها نیز پیچیده تر می شوند و صرفا جمع آوری این افراد از خیابان ها  و معابر و ساماندهی موقت آن ها در مراکز ویژه متکدیان مشکلی از این معضل شهری برطرف نمی کند و باید تمام مسوولان شهری، بهزیستی، استانداری، نیروی انتظامی که هر کدام به طریقی در حل این معضل تأثیر گذارند به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند چرا که تبعات ناشی از ترویج تکدی گری می تواند هزینه های بسیار سنگین تر از گرفتن مبلغی از جیب افراد توسط متکدیان باشد./ز
 

برچسب ها: سبک ، پیامک ، یتیم ، تکدی گری ، گدایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار