رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از کاهش کشت سویا در شوشتر خبر داد و گفت: رقم نامناسب سویای موجود در این شهرستان سبب کاهش عملکرد و کشت این محصول شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ نادر پوررکنی در باره کاهش چشم‌گیر عملکرد سویا در سال جاری گفت: سطح زیر کشت سویا این شهرستان 450 هکتار بوده که امسال به دلیل رقم نامناسب سویا سبب شده که عملکرد سویا در این شهرستان کاهش پیدا کند و کشاورزان زیان زیادی را متحمل شوند.

رئیس جهادکشاورزی شوشتر در ادامه دلایل دیگر کاهش کشت سویا در شوشتر افزود: محصولی که سویا تولید می‌کند باید کف‌بر شود و کمباین نمی‌تواند کل محصول را به خوبی از سطح زمین کف‌بر کند و این امر سبب کاهش عملکرد و در نتیجه کم شدن کشت سویا در این شهرستان شده است.

وی در باره سطح زیر کشت کنجد در شوشتر خاطر نشان کرد: سطح زیرکشت این محصول دراین شهرستان 100 هکتار بوده که امسال باید برنامه‌ای برای توسعه و کشت آن در نظر گرفته شود.

رئیس جهادکشاورزی شوشتر افزود: قیمت بذر کنجد بالا رفته و کشت این محصول در حال افزایش است و به این دلیل شرایط برای این کشت مساعد ارزیابی می‌شود.

پوررکنی اضافه‌کرد: علاوه بر مصرف خام سویا از روغن کنجد نیز در این شهرستان بسیار استفاده می‌شود و به این دلیل کشت این محصول در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره سایر کشت‌های تابستانه شوشتر افزود: سطح زیر کشت دیگر محصولات تابستانه این شهرستان شامل لوبیا چشم بلبلی هشت هزارهکتار، ماش 4 هزار و 500 هکتار و دو هزارهکتار به سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای خواهد رفت./ب
برچسب ها: کشت ، سویا ، شوشتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.