آلبوم موسیقی بی کلام «دُروج» به آهنگسازی سهیل مخبری توسط موسسه «آوای باربد» در تابستان امسال منتشر خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني موسيقي ايران، مخبری درباره آلبومِ «دُروج» که اولین تجربه مستقلِ وی در زمینه آهنگسازی موسیقی ملی ایران است، گفت:این اثر مجموعه ایست که با بافت و فرمی چند صدایی برای سازهای زهی کمانی (آرشه ای) ایرانی، بر اساس و در قالب موسیقی ملی ایران آهنگسازی، نوازندگی و تنظیم شده، که بهار و تابستان 1391 در استودیو کوچ ضبط و تابستان سال جاری نیز منتشر خواهد شد.

 وی در ادامه افزود: زمان کل این اثر 42 دقیقه است، که در 3 بخش مجزا اجرا شده و شامل 9 قطعه به نام های «نخست»، «رستاخیز»، «تَموز»، «بدرود»، «رَستن»، «تبار»، «لیوا»، «اُردیبهشت» و «دُروج» می شود و همینطور صدابرداری، میکس و مسترینگ آلبوم نیز توسط بهنام معیریان انجام شده است.

تمامی سازها (کمانچه، کمانچه آلتو و قیچک آلتو) در آلبوم «دُروج» توسط سهیل مخبری نواخته شده و اردشیرکامکار نیز در دفترچه این اثر یادداشتی را در ستایش آهنگساز و خود آلبوم نگاشته است.

سهیل مخبری فعالیت های زیادی با آهنگسازان ایرانی در داخل و خارج از کشور داشته که نتیجه آن ضبط و اجرای آلبوم های متعددی بوده که در بازار موسیقی کشور موجود است./ي2
برچسب ها: دروج ، موسیقی ، آلبوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار