مدیر باغات مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: امسال 16 هزار و 500 تن محصولات سردرختی از باغات کشت و صنعت مغان برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محمد جوان در جریان بازدید از طرح‌های توسعه باغات در کشت و صنعت مغان اظهار داشت: از دو هزار و 600 هکتار مجتمع باغات کشت و صنعت مغان، 75 درصد تاکنون به مرحله باردهی رسیده که از این ظرفیت می‌توان در تأمین بخشی از میوه مورد نیاز استان‌های مختلف استفاده کرد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در فصل برداشت بیش از 16 هزار و 500 تن محصولات سردرختی برداشت شود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش نشان می‌دهد.

جوان با یادآوری اینکه طرح‌های توسعه‌ای در باغات کشت و صنعت مغان در دستور کار و اولویت قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: ‌برداشت محصولات سردرختی کشت و صنعت از اوایل خردادماه شروع شده که عمده محصول مربوط به گیلاس، هلو و شلیل می‌باشد و در کنار آن سایر محصولات سردرختی و صیفی‌جات نیز از مجتمع کشت و صنعت مغان در موعد مقرر برداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: روزانه بیش از پنج کامیون محصولات سردرختی از این بنگاه اقتصادی بارگیری شده و به استان‌های تهران، البرز، تبریز و شهر اردبیل ارسال می‌شود تا همه هموطنان بتوانند از میوه‌های مرغوب و ارگانیک کشت و صنعت استفاده کنند.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای باغات در کشت و صنعت مغان بیان کرد: از سال‌های گذشته این طرح توسعه‌ای و نوسازی باغات آغاز شده و ما امروز جوان‌ترین درختان بارده را شاهد هستیم که بخشی از آنها امسال به مرز باردهی رسیده‌اند/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.