تحقیقات نشان داده است که قطع تبلیغات دخاني منجر به کاهش 6 تا 17 درصدی آمار استعمال دخانیات می شود.

هومن شریفی، قائم مقام مرکز تحقیقات مبارزه با دخانیات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود :ما قانون جامع کنترل دخانیات داریم و از کشورهایی هستیم در دنیا که خیلی زود این قانون را مصوبه شورای مجلس اسلامی کردیم ولی باید توجه داشت که صرف داشتن یک قانون نمی توان ضامن موفقیت در مبارزه و کاهش آمار دخانیات باشیم.

وی با بیان این که ما باید برنامه ملی کنترل دخانیات داشته باشیم گفت: در صورت نداشتن برنامه و داشتن یک قانون که اگر بخواهیم با بند بند آن جلو برویم هرگز نمی توانیم به اهدافمان در کاهش آمار احتمالی دخانیات برسیم و باید با همت وزارت بهداشت و کارشناسان این برنامه را تدوین کنیم.

شریفی به بحث تبلیغات در افزایش آمار استعمال دخانیات اشاره و عنوان کرد: درحال حاضر سیگار در هر فروشگاهی و کیوسک های روزنامه فروشی در کنار مواد غذایی مصرفی و فرهنگی به فروش می رسد و این خود نوعی تبلیغ است.

وی ادامه داد: در سال 2009 اعلام شد که تبلیغات می تواند نقش موثری در افزایش مصرف دخانیات داشته باشد اگر به درستی بتوانیم تبلیغات این مواد را  كم کنیم می توانیم میزان مصرف را 7 تا 16 درصد کاهش دهیم./ح

برچسب ها: دخانیات ، تبلیغات ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار