کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: زنان روستایی با توجه به نقشی که در خانواده ایفا می کنند به عنوان مدیران منزل، انتقال دهندگان دانش بومی و یکی از محورهای اصلی پیشرفت و توسعه روستایی محسوب می شوند.

رقیّه زرگری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: اين صندوق ها با مشارکت تشکّل هاي فعال زنان روستايي و منسجم در زمينه هاي دامي، زراعي و باغي راه اندازي شده اند.

وی تصریح کرد: صندوق های خُرد زنان روستایی با اهداف افزایش ضریب دسترسی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات اعتباری، توجه و تمرکز به گروه های کم درآمد زنان روستایی، افزایش سطح درآمد زنان با اجرای پروژه های کوچک، تواناسازی آنان در انجام کارگروهی ایجاد می شود. زرگری با عنوان نمودن تعداد صندوق های خُرد راه اندازی شده در استان ادامه داد: 20 صندوق خُرد زنان روستایی در آذربایجان شرقی تشکیل شده و شهرستان های عجب شیر و شبستر هر کدام با چهار صندوق بیشترین صندوق های خُرد اعتباری را دارند.

وی افزود: تشکیل صندوق اعتبارات خُرد زنان روستایی، عامل موثری در آبادانی روستاها است.

کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: شهرستان های اَهر و کلیبر نیز از دو صندوق خُرد روستایی بهره می برند.

کارشناس مسئول زنان روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: جلب مشارکت آنان در فعالیت های تولیدی، کشاورزی و دامپروری در مناطق روستایی به مراتب از اهمیت والایی برخوردار است.

زرگری تاکید کرد: هدایت پس انداز غیرمولّد روستاییان به سرمایه‌های مولّد کار، برنامه ریزی برای اجرای پروژه های مبتنی بر ظرفیت و امکانات و شرایط منطقه باید از مهم ترین اهداف تشکیل صندوق اعتبارات زنان روستایی قلمداد شود./س

برچسب ها: مدیریت ، زنان ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.