مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: هدف دولت در اجرای طرح مسکن مهر، بورس زدایی و حمایت از واجدان شرایط دریافت مسکن است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، محمود محمود‌زاده،  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: توسعه کلان‌شهرهایی مانند تهران و اصفهان یک اشتباه بزرگ فنی است که بر این اساس، نظام پراکنش جمعیت در سطح کشور، از حالت تعادل خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: حذف ارزش زمین از قیمت واقعی خانه، یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های "مسکن مهر" است که با این امر، نیازمندان واقعی، صاحب مسکن می‌شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مردم در نقل و انتقال سند مسکن مهر خود، طبق قوانین و به دور از هر گونه "بورس‌بازی" می‌توانند به خرید و فروش ملک اقدام کنند، اظهار داشت: تنوع ساخت مسکن‌های مهر، به راحتی جوابگوی سلیقه‌های مختلف مردمی است.

محمود زاده تاکید کرد: بر اساس برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری پخش شده از سازمان صدا و سیما و نتیجه‌گیری‌های کلی، طرح مسکن مهر‌ به احتمال زیاد نیز، در آینده و شاید با یک رویکرد نوین، پیگیری ‌شود.

وی با اشاره به بودجه‌های اندک اداره راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: با این وجود تمام توان خود را برای دو بانده کردن بیش از 3 هزار کیلومتر جاده‌های استان اصفهان به کار می‌گیریم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مورد تصادف‌های جاده‌ای که هر چند وقت یک‌بار در محور شرق اصفهان به وجود می‌آید، تاکید کرد: سهل‌انگاری‌های انسانی، مانند سرعت بالا و خواب‌‌آلودگی رانندگان، بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای محور شرق اصفهان را به خود اختصاص داده است.

محمود زاده ادامه داد: استان اصفهان در سطح کشور، بیشترین تعداد "بزرگراه" و "آزادراه" را به خود اختصاص داده است و در محور شرق اصفهان، با ظرفیت جاده‌ای اندک، بالاترین سرعت مجاز بین 70 تا 80 کیلومتر، در نظر گرفته شده است که البته رانندگان با نادیده گرفتن مقررات راهنمایی و رانندگی و با سرعت بالای 120 کیلومتر، مشکلات این‌چنینی را به وجود می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان همواره به عنوان چهار‌راه جاده‌ای کشور در نظر گرفته می‌شود، اظهار داشت: به طور طبیعی نیز رانندگان و مسافران برای دست‌یابی به دیگر نقاط ایران، با حالت خسته وارد این استان می‌شوند که خود، حادثه‌ساز است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: با وجود 8 هزار و 500 واحد صنعتی در این استان، مقایسه کیفیت جاده‌های استان اصفهان با سایر استان‌های کشور، به دلیل تردد بیش از حد خودرو‌های سنگین و مشکلات احتمالی، ظلم واقعی، به عملکرد دست‌اندرکاران راه و شهرسازی است.

گفتنیست بر اساس گفته های مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان، احداث باند دوم خمین به گلپایگان، احداث باند دوم خوانسار به دامنه و از آنجا به گلپایگان، احداث طرح یک کیلومتری "تونل خوانسار"، راه‌اندازی آزادراه کنار گذر غرب اصفهان و اجرای طرح جاده‌ای زرین شهر به شهرکرد از جمله طرح‌هایی هستند که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند./س

برچسب ها: اصفهان ، مسکن ، مهر ، بورس ، زدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.