"کمال قليچداراوغلو" رهبر حزب "جمهورخيواه خلق" جريان اصلي اپوزيسيون ترکيه روز گذشته با انتقاد از مواضع "رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه در قبال اعتراضات اخير مردمي در آن کشور اظهار داشت که جوانان ترکيه خواستار آزادي هستند و از فشارهاي دولت عدالت و توسعه به تنگ آمده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت، وي در اين باره در جريان مصاحبه اي با يکي از شبکه هاي تلويزيوني خصوصي ترکيه افزود "مطمئن باشيد که اين انقلاب جوانان ترکيه است. اين انقلابي به تعويق افتاده است و بايد زودتر از اينها روي مي داد. مردم به پاخاسته اند. دولت ديگر مجلي براي تنفس به آنان نداده است."

قليچداراوغلو همچنين با رد ادعاهاي دولت اردوغان در اين مورد که حزب "جمهوريخواه خلق" عامل تحريک معترضين بوده است افزود "اجازه دهيد صريح بگويم اگر من به معترضين بگويم که به خانه هايشان بروند آنان اعتراضاتع خود را متوقف نکرده و به راهشان ادامه مي دهند."

وي همچنين با رد ادعاي دولت عدالت و توسعه در مورد تلاش معترضين به انجام کودتا عليه دولت افزود "چه کودتايي، اين جوانان برآمده از نسل کودتا نيستند. آنان چنين قصدي ندارند." وي در ادامه انتقادات خود از دولت اردوغان افزود "بايستي دانست که مردم سالاري تنها بدان معنا نيست که هر چهار سال يکبار به پاي صندوق هاي راي برويم. اين بخش کوچکي از مردم سالاري است. تفکيک قوا و آزادي بيان و حقوق شهروندي بخش هاي اساسي تر مردم سالاري هستند." 

وي در پايان مصاحبه اظهار داشت که حزب وي خواستار عدم برخورد معترضين با پليس است. برخورد خشن هفته گذشته پليس استانبول با معترضين در پارک "گزي" باعث ادامه اعتراضات در آن شهر و سرتاسر ترکيه شد. 



برچسب ها: رهبر ، اپوزیسیون ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار