یکی از مقامات کاخ سفید اخیرا از تلاش گسترده واشنگتن برای مقابله با برنامه قدرتمند سایبری ایران و ممانعت از اقدام علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نیويورک تایمز ؛ "تام شانکر"  کارشناس آمریکایی در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرد : دولت آمریکا طی ماههای اخیر بارها مورد حملات سایبری قرار گرفت و انگشت اتهام را بلافاصله بسوی ایران دراز کرد . این در حالی است که مقامات ایرانی نیز اینگونه اتهامات را ادامه اقدامات خصومت بار غرب علیه نظام ایران دانسته و آنها را رد کرده اند . 

کاخ سفید در موارد مختلف و از زبان مقامات خود بارها به قدرت و توانمندی بالای سایبری ایران اذعان کرده است . اخیرا نیز سیاستگذاران آمریکایی اعلام کردند ناچارند برای ایستادگی در برابر فعالیت های سایبری تهران ، از تعدادی از هم پیمانان خود کمک بگیرد چرا که به تنهایی ناگزیر از حل این مشکل است .

براساس این گزارش ، لیست کشورهایی که قرار است به آمریکا کمک کرده تا بتواند از حریم فضای مجازی دولت خود در برابر مخالفانش محافظت کند ، اعلام نشده اما بطور کلی از کشورهایی در حوزه خلیج فارس و هم پیمانان آسیایی ایالات متحده نام برده شده است . حکومت عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و بحرین از جمله اصلی ترین حامیان واشنگتن در این پروژه محسوب می شوند . 

باراک اوباما ، رییس جمهور آمریکا در جدیدترین اقدام خود برای جبران ناتوانی در برابر قدرت سایبری ایران درخواست کرده بودجه این بخش تا حد قابل توجهی افزایش یابد . اوباما در بخشی از سخنان خود اعلام کرده است که با توجه به تقویت نیروهای سایبری ایران و کره شمالی ، خطر حملات سایبری و ایجاد اختلالات گسترده در شبکه های اینترنتی دولتی این کشور باید تصمیمی جدی در این باره گرفته شود . 

شانکر در ادامه تصریح کرد : دو روزنامه سرشناس "واشنگتن پست " و "گاردین" نیز اخیرا با ارائه مجموعه ای از اسناد محرمانه که بدست مسئولین آن رسیده ، اثبات میکند که "مقابله با فعالیت های سایبری ایران" یکی از اصلی ترین نگرانی های دولت اوباماست . کاخ سفید توانمندی ایران در فعالیت های سایبری و قدرت این کشور برای اقدام متقابل علیه آمریکا و هم پیمانان را به درستی تشخیص داده و تلاش میکند با توسل به هم پیمانان خود درصد تخریب و زیان را در صورت اقدام متقابل ایران علیه واشنگتن را کاهش دهد . 

این برنامه های پیشگیرانه از سوی کاخ سفید در حالی انجام می گیرد که پیشتر مقامات آمریکایی این حوزه را نادیده گرفته و با تقویت ارتش و استقرار نیروهای نظامی خود در خلیج فارس سعی در ارعاب نظامی تهران داشت . اما نیروهای سایبری ایران با اثبات توانمندی های بالای خود به دشمنانش ، واشنگتن را وادار کرده از موضع نظامی خود عقب نشینی و سعی کند در حوزه سایبری ازتاسیسات اینترنتی ، سایتها و پایگاهههای دولتی خود در فضای مجازی محافظت کند . 

در ادامه این گزارش آمده است : کشورهای هم پیمان و همکار در جنگ افروزی ها و فتنه گریهای آمریکا نیز حوزه امنی در فضای سایبری ندارند . اخیرا عده ای از هکرهای ناشناس با حمله به بیش از 30 هزار کامپیوتر شرکت های تولیدی نفت در بزرگترین کشور تولید کننده جهان _ عربستان که یکی از هم پیمانان دیرینه و نزدیک آمریکا به شمار می آید _  موجب اختلال گسترده و شدیدی در آن شدند . گرچه مقامات این کشور مدعی شدند این حمله از سوی نیروهای سایبری ایران انجام گرفته اما به اذعان سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده سرور این حمله سایبری مکانی جز " ایران " بوده است . 

به اذعان یکی از مقامات جاسوسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ایران در سالهای اخیر و با وجود اعمال تحریم های همه جانبه علیه این کشور توانسته توانمندی سایبری خود را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد و بعنوان یکی از خطرات اصلی علیه این رژیم به شمار آید .


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  



برچسب ها: ایران ، سایبری ، سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار