کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: جوانان ما که خود فرشته نجات هستند پروبالشان بسته است البته زمانی که این پروبالها باز شد توانستند حماسه های بزرگی بیافرینند، بنده نیز مهم‌ترین امیدم بعد از خداوند متعال وجود جوانان است ان شالله پروبال آن‌ها را باز می‌کنم و با کمک خودشان یک بار دیگر ملت ایران را به آسمان‌ها پرواز خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاب با شما، در پرسش و پاسخ با جوانان که از شبکه سه سیما پخش شد، گفت: وقتی نام جوان را می‌شنوم و جوانان را می‌بینم از یک طرف نشاط و شادابی به من دست می‌دهد زیرا بزرگ‌ترین سرمایه ایران هستند و از طرفی هم غصه می‌خورم که پر و بال آن‌ها بسته است، من به جوانان هم به عنوان سرمایه و منبع برای اداره کشور و هم هدف نگاه می‌کنم و یکی از وظایف خود را آماده کردن جوانان برای آینده کشور می‌دانم که متأسفانه در این خصوص غفلت شده و برای آینده کادر سازی صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: جوانان ما که خود فرشته نجات هستند پروبالشان بسته است البته زمانی که این پروبالها باز شد توانستند حماسه های بزرگی بیافرینند، بنده نیز مهم‌ترین امیدم بعد از خداوند متعال وجود جوانان است ان شالله پروبال آن‌ها را باز می‌کنم و با کمک خودشان یک بار دیگر ملت ایران را به آسمان‌ها پرواز خواهیم داد و تا مشکلات و موانعی که در سر راه ملت ایران قرار گرفته عبور کنیم.

رضایی در پاسخ به این سوال که در برنامه و سیاست‌های شما جوانان چه جایگاهی دارند، گفت: در بیست سال گذشته غفلت عظیمی در خصوص جوانان شد که دولت‌ها عمدتاً به مسائل روزمره اشاره می‌کردند و مشکلاتی که مردم و دولت در طول روز داشتند مورد نظر بود و از جوانان کشورمان غفلت شد به طوری که ما از جوانان به اندازه کافی کار برای آینده نداریم جوانان ثروت عظیمی برای عبور از شرایط کنونی کشورهستند و لذا باید مشکلات جوانان را رفع کنیم. بیکاری، عزت جوانان ما را خرد کرده است من وقتی می‌شنوم جوانی در وسط خیابان‌های تهران به دلیل اعتیاد به زمین می‌افتد مثل این است که خبر انفجار بمبی در وسط تهران را شنیده‌ام عزت جوانان برای من بسیار مهم است.

وی ادامه داد: به جوانانی تحصیل کرده در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها را می‌دهم و چند سال بعد این استانداران جوان را وارد کابینه می‌کنم در این صورت در سال چهارم تعداد قابل توجهی از جوانان برای اداره آینده کشور آماده شده‌اند.

محسن رضایی تصریح کرد: مسئله بیکاری را در اولویت برنامه های خود قرار می‌دهم و در زمینه صنعت و کشاورزی نیز برای جوانان اشتغال ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که در برنامه اقتصادی خود چه تدابیری اندیشیده‌اید،  گفت: بنده هدیه ازدواجی در حدود 23 میلیون تومان را تعریف کردم به صورتی که نه تنها گرانی و تورم ایجاد نشود بلکه کمکی به تولید کننده‌ها نیز باشد. ما بنگاه‌هایی که می‌توانند جهیزیه ازدواج را فراهم کند شناسایی کرده‌ایم و این پول را به آن‌ها می‌دهیم تا در تولید پیشرفت کنند و در قبال کوپنی که به زوج‌ها می‌دهیم تا وسایل جهیزیه را از این بنگاه‌ها تهیه کنند که به دنبال دو هدف بزرگ داریم نخست آن که صنایع از کار افتاده دوباره ایجاد شود و از طرف دیگر این هدیه می‌تواند شروع تشکیل زندگی و تشکیل خانواده باشد.

این کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید براینکه منازعات سیاسی را در کشور پایان می‌دهد، تصریح کرد: این منازعات نه سودی برای مردم داشته و دعوایی است که هیچ برنده‌ای ندارد و فقط هزینه سنگین به کشور تحمیل می‌کند لذا با تشکیل دولت فراگیر به این منازعات  پایان می‌دهم و بهانه ای برای دعوا نمی‌گذارم و میزهای گفت‌وگو را در کشور ایجاد می‌کنیم تا همه مباحث مطرح شود.

وی افزود: اولین مناظره انقلاب را بنده و آقای بنی‌صدر از طرف انقلاب و به پیشنهاد شهید بهشتی با چریک‌های فدایی داشتیم و مردم به صورت شفاف در جریان موضوع قرار گرفتند که مدل خوبی بود و مردم می‌توانستند همه حقایق را شفاف دریافت کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات در خصوص تقابل با سایر قوا گفت: رئیس‌جمهور خادم ملت است و من مردم سالاری را جاده دوطرفه می‌دانم، ما باید پاسخگوی مردم باشیم متأسفانه کم کم مردم سالاری دینی به سمت جاده یک طرفه می‌رود و برای دولت‌مردان خط ویژه ایجاد می‌شود و این در حالیست که دولت‌مردان و مردم باید دو طرف جاده مردم سالاری باشند و باید وظیفه خود بدانند که پاسخگوی مردم باشند بنده اگر رئیس جمهور شوم تعامل با سایر قوا، نظام و سیاست‌های کلان را حفظ کرده و براساس قانون اساسی عمل می‌کنم.

رضایی در پاسخ به این سوال که اگردر برنامه ای با سایر قوا اختلاف داشته باشید پیشگام حل اختلاف هستید، گفت: از منافع دولت و اختیارات ریاست جمهوری محکم دفاع می‌کنم اما از طرفی می‌دانم با تعامل سازنده و تفاهم کارها بهتر جلو می‌رود، مدیریت من اقناعی است نه سلسله مراتبی و گفت‌وگو و اقناع کردن را در دستور کار خود با سایر قوا قرار می‌دهم چرا که اعتقاد در گفتگو حاصل می‌شود.

وی افزود: شهید باکری یک جوان 18، 19 ساله بود که فرمانده بزرگ ملی ما محسوب می‌شود کجای دنیا این گونه افرادی وجود دارند لذا من مسئله تعامل و گفتگو با سایر قوا را در دستور کار دارم.

محسن رضایی تصریح کرد: در طی 24 سال گذشته سه دولت داشتیم که برای کشورمان زحمت فراوانی کشیدند بنده دست این‌ها را می‌بوسم چرا که فداکاری زیادی داشته‌اند، رشد اقتصادی در طول سه دولت 14 درصد بوده است در حالی که اندیشه های متفاوتی وجود داشته و برنامه های متفاوتی بوده اما رشد اقتصادی یکسان بوده است.

رضایی ادامه داد: فرض کنیم تیم قبلی کنار رفت، تیم بعدی که روی کار می‌آید مگر ملت ایران می‌تواند 8 سال پشت‌سر تیم جدید باشد؟ ما هم‌اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که واقعاً نباید حتی یک دقیقه را از دست داد، چه برسد به یک ساعت یا چه برسد به 4 سال.

وی ادامه داد: بنده در این روزها بسیار  غصه می‌خورم که برخی در کشور ناآگاهانه شعبده‌بازی می‌کنند، عده‌ای آب انتخابات را گل آلود می‌کنند تا ماهی بگیرند نتیجه این انتخابات نیست؟ ما اکنون به هیچ وجه فرصت سعی و خطا نداریم.

رضایی تاکید کرد: مگر بنده در انتخابات سال 88 هشدار ندادم که اگر این شرایط ادامه یابد، به پرتگاه می‌رسیم، آن زمان هشدار دادم و الان اخطار می‌دهم که اگر خدای ناکرده مسئولانه و شفاف با این انتخابات برخورد نشده و حقیقت با مردم مطرح نشود، تصمیم‌گیری اشتباهی صورت می‌گیرد و ممکن است یک فاجعه‌ به بار آید، البته حتماً این اتفاق رخ نمی‌دهد، اعلام کردم که انتخابات سال 92 پیروزی صداقت بر قدرت و ثروت در انتخابات خواهد بود و همه خواهند دید که این بار حتماً صداقت پیروز خواهد شد.

وی افزود: ما باید ریل را در عرصه  اقتصادی تغییر دهیم وگرنه دولت‌های گذشته خوبی‌هایی داشتند چرا که فرزندان همین ملت هستند، ریل اشتباه است، مسیر اشتباه است، اقتصاد را باید درست کنیم ما باید ریل اقتصاد را تغییر دهیم. بنده با تغییر ریل اقتصاد، آن را از حالت دولتی خارج کرده و مردمی می‌کنم، جوانان کشور را با همین ظرفیت با جان و روح تازه‌ای که به آن‌ها دمیده می‌شود به صحنه می‌آورم.

رضایی در ادامه تاکید کرد: مسئله تولید و اشتغال را از استان‌ها آغاز می‌کنم به طوری که هر استانی با سایر استان‌های دیگر در زمینه تولید کالا و خدمات از هم سبقت گیرند چرا که مشکلاتمان جدی است و باید آن‌ها را حل کنیم، باید از خود ما بپرسیم که کارنامه این سه دولت در چه حالتی بوده است؟

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: در شرایطی که ما تحریم نبودیم، این سه دولت روی کار بودند. باید دید واقعاً راندمان این بوده است یعنی رشد اقتصادی 14 درصد می‌شد؟ سه دولت گذشته تحریم‌های سنگینی فعلی را که نداشتند ولی دولت آینده، با این مشکلات مواجه است، ریل من به سوی سعادتمندی مردم است به زندگی مردم باید رسیدگی شود و زندگی هم تنها آب و غذا نیست، اخلاق هم مهم است، آرامش مردم هم مهم است.

رضایی در پاسخ به این سوال که شما در خصوص پرونده هسته ای ایران چه برنامه ای دارید، گفت: ما تجارب خوبی داریم هم در دوره روحانی، هم دوره آقای لاریجانی و هم در دوره اخیر داشتیم. بنده مطالعه دقیقی در این زمینه انجام دادم چرا که خودم زمانی که دولت اصلاحات بودم، رهبر معظم انقلاب شورای عالی هسته‌ای ایجاد کردند که بنده در آن عضو بودم به همین دلیل دقیقاً مطلعم که چه اتفاقاتی افتاده و در کجاها افراط و تفریط شده است، وقتی که درب‌های سایت هسته‌ای نطنز بسته شد، تفریط صورت گرفت، ما همه راه‌ها را رفته‌ایم، درب هسته‌ای که بسته شد به جایی نرسیدیم و وقتی که افراط هم کردیم، به جایی نرسیدیم، پس بهتر است راه درستی را در پیش بگیریم، من آن راه را پیدا کردیم و نام آن را استراتژی «قیچی» گذاشته‌ام.

وی افزود: استراتژی قیچی به گونه ای است که اگر دو لبه آن با هم کار کنند موثر است، اگر یک لبه‌اش کار کند و لبه دیگر فعال نباشد فایده‌ای ندارد، ما به همین شکل بودیم همیشه در موضوع هسته‌ای با یک لبه قیچی می‌خواستیم کار کنیم که موثر نبود ما باید هر دو لبه قیچی را فعال کنیم، یک لبه‌اش اداره کارآمد کشور به خصوص مسائل اقتصادی است که به غربی‌ها بگوییم تصور نکنید ما از پا درآمده‌ایم چرا که اگر آن‌ها امیدوار باشند که با تحریم‌های اقتصادی می‌توانند ما را از پا درآورند، هیچ مذاکره جدی با ما نخواهند داشت.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات تاکید کرد: غربی‌ها زمانی که متوجه شوند که ما کشور را پرقدرت اداره می‌کنیم، آماده مذاکره می‌شوند اما این کافی نیست، همزمان که کشور پرقدرت اداره می‌شود، باید یک مذاکرات جدی دیپلماتیک با طرف غربی اداره کنیم قوی‌ترین مردان دیپلماتیک ایران را پای کار می‌آورم، یک اتاق بزرگی از این افراد تشکیل می‌دهم، هرچند ممکن است دو یا سه نفر برای مذاکره بروند اما پشتوانه این چند نفر، حداقل بیش از 100 نفر دیپلماتی است که فکر و از پشت صحنه این تیم را هدایت می‌کنند. جزئیات این استراتژی را بعد از انتخابم به رهبر معظم انقلاب خواهم گرفت و پس از تصویبش توسط رهبری به مردم بیان می‌کنم.

محسن رضایی در پاسخ به این سوال که چه تدابیری برای مولد کردن آموزش و پرورش دارید، اظهار داشت: ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور مفصل سیاست‌های فرهنگی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و در دبیرخانه‌ای که بنده مسئولیت آن را برعهده دارم، با آموزش و پرورشی‌ها، اساتید و معلمان در این زمینه صحبت کردیم بنابراین باید تحولی در عرصه آموزش و پرورش ایران صورت گیرد، اگر این تحول صورت نگیرد ما امروز حدود 13 میلیون دانش‌آموز داریم که یک میلیون نفر از آنان در مدارس غیرانتفاعی درس می‌خوانند و مابقی در مدارس دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: ما 700 هزار معلم داریم که یک بخش مهم و آینده‌ساز است این در حالی است که خروجی آن مطلوب نیست. معلمان دغدغه حقوق و درآمد دارند اگر نشاط داشته باشند روحیه آن‌ها هدر نمی‌رود، مسئله معلم و دانش آموز را در آموزش و پرورش حل می‌کنیم هم چنین محیط کلاس‌های درس را نیز که فوق‌العاده تعیین کننده و دارای مشکلات زیادی است را با یک فضای جدید عوض می‌کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از میزان حقوق و رفاه معلمان تصریح کرد: محیط و فضای کلاس بسیار مهم است، آموزش و پرورش ما یک راهی را طی می‌کند اما زندگی راه دیگری را می‌رود همه این موارد باید تغییر کند یعنی از 80 سال پیش که اولین مدارس در ایران شکل گرفت این پایه‌گذاری اشتباه انجام شد، آموزش و پرورش مدام براساس تقویت ذهن دانش‌آموز شکل گرفته است و محوریت‌های لازم و فلسفه اصلی آموزش و پرورش به درستی تدوین نشده است.  
 
رضایی در ادامه افزود: ما باید تلاش کنیم میان کار، خانواده و تحصیل دانش‌آموزان انسجام بوجود آوریم باید معلمان و دانش‌آموزان به چه مواردی در زندگی نیازمندند که به آن‌ها این آموزش‌ها داده شود این موارد باید آسیب‌شناسی شوند که ما این موضوعات را به طور مفصل در سیاست‌های کلی مطرح کرده‌ایم.
 
وی در رابطه با ضمانت اجرایی برنامه‌های خود تاکید داشت: من 8 دلیل دارم که حرف‌هایی که می‌زنم را عملیاتی می‌کنم؛ یکی از آن‌ها این است که ما مقدار زیادی در آسمان‌ها راه رفته‌ایم یعنی سیاست‌های کلی که الان تنظیم شده در اختیار فرهنگ قرار دارد و چشم‌انداز آینده ایران ما را ترسیم کرده و به امضای رهبر معظم انقلاب رسیده است می‌تواند پشتوانه‌های این سیاست‌ها محسوب شود چرا که همگی آن‌ها به تصویب رسیده است.  
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در ادامه افزود: بنابراین من از یک پشتوانه محکم برای برنامه‌های خود برخوردارم که خود می‌تواند ضمانت اجرایی من محسوب شود؛ یعنی پشتوانه حقوقی و خرد جمعی.  
 
رضایی تصریح کرد: مسئله دوم آن است که بنده خودم را برای این کار آماده کردم چرا که از 20 سال پیش به این طرف متوجه شدم که ما در اقتصاد مشکل پیدا می‌کنیم و خود را از نظر روحی، علمی و کارشناسی آماده کردم و آن را ضمانت اجرایی خود می‌دانم، بنده امروز تازه به فکر اقتصاد نیفتادم و این ضمانت دوم اجرایی بنده است. 20 سال پیش اقتصاد ایران را به طور کامل مطالعه کردم که این هم شامل اقتصاد ایران و هم علم اقتصاد است.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مسئله سوم که ضمانت اجرایی بنده است سابقه و عبور خود را از میان بحران‌های بزرگ می‌دانم،‌ من انقلاب را پشت سر گذاشتم در حالی که یک جوان هفده هجده سال بودم؛ 6 سال در زندان رژیم شاه سپری کردم در واقع من یک دانش‌آموز دبیرستانی بودم که در زندان به سر می‌بردم. آن زمان من جوان‌ترین زندانی سیاسی ایران به شمار می‌رفتم و همه سنشان بالاتر از من بود.  
 
وی اظهار داشت:‌در مقابله با شورش‌ها، کودتاها برای از میان بردن انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس همه این بحران‌ها را پشت سر گذاشتم بنابراین سابقه‌ای که بنده در عبور از سختی‌ها مشکلات دارم می‌تواند سومین ضامن من در عرصه اجرایی محسوب شود.  
 
رضایی در تکمیل سخنان خود افزود: مسئله بعد قدرت، ظرفیت تعامل‌پذیری و اغنا کردن است یعنی بنده نمی‌خواهم با دعوا کاری انجام دهم سعی می‌کنم با قانع کردن مجلس، قوه قضاییه مسیر خود را مشخص کنم و اگر پیشنهاداتی در رابطه با رهبر فرزانه انقلاب داشته باشم به خدمتشان می‌روم و آن‌ها را مطرح می‌کنم و با طرح استدلال‌های خودم اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری باشد آن را انجام می‌دهم.  
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: در حقیقت من 8 دلیل دارم که وقتی تصمیم گرفتم وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شوم سؤالی که مردم از من امروز می‌پرسیدند را از خود پرسیدیم اینکه چه تضمینی وجود دارد این حرف‌ها را عملی کنی؟ من با طرح 8 دلیل که آن‌ها را از روی دفترچه‌ام می‌خوانم تصمیم گرفتم وارد صحنه شوم لذا مطمئناً باشید ملت ایران به فضل پروردگار متعال این حرف‌هایی که ما امروز می‌زنیم به آن عمل می‌کنیم و مطمئن هستم خدای متعال هم به ما کمک خواهد کرد و این قول‌ها عملی خواهد شد.  
 
وی افزود: سودی که من از انتقاد گرفتم کمتر از همراهی‌ها با من نبود برخی انتقادات زندگی من را عوض کرد و شاید هیچ‌کدام از آقایان سیاسی آزمایشات سخت همچون من نداشتند و اگر هم داشته‌اند در آن موفق نبوده‌اند.
 
رضایی اظهار داشت: اگر همه ما در عرصه سیاست پیش از آنکه ادعای دانستن چیزی را می‌کنیم آماده شویم چیزی را از دیگران یاد بگیریم هیچ‌وقت منحرف نمی‌شویم.  
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  ادامه داد: من نه تنها نقد را قبول دارم بلکه آمده‌ام به نقد اهمیت دهم البته اعتراض و نقد باید قانونی و اخلاقی باشد.

وی تصریح کرد: بنده در انتخابات 88 اعتراض داشتم اما این اعتراض را در چارچوب قانون مطرح کردم چرا که اعتراض و انتقاد روی دیگر سکه مردم‌سالاری دینی است.  
 
رضایی بیان داشت: من یک تیم راهبردی در ستادم از هنرمندان کشور دارم که برنامه تقویت هنر را در دستور کار دارد.  
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اولین کاری که بنده می‌کنم توجه به اقتصاد و هنر است، برخی کارهای زیرساختی هنر همچون سینما وجود دارد که باید به آن توجه کرد.  
 
وی گفت: در حال حاضر چند مافیا شکل گرفته که آثار هنری هنرمندان را به بهای کمی می‌خرند و به قیمت گزاف می‌فروشند که این مافیا را شناسایی کرده‌ایم.  
 
رضایی افزود: من خانه سینما را کافی نمی‌دانم و یک شورای راهبردی هنر تشکیل می‌دهم که 50 درصد آن از هنرمندان و 50 درصد از دولت خواهد بود که ارتباط با هنرمندان به صورت فنی و تخصصی برقرار شود.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: من پای سیاستمداران را از هنر بیرون می‌کشم چرا هر جا که آن‌ها وارد شدند هنر دچار مشکل شد.
 
وی اظهار داشت: همیشه یکی از اشکالات دولت‌مردان این بود که چرا از نخبگان استفاده نمی‌کنند؛ بر همین اساس من مسئله نخبگان را به صورت ساختاری حل می‌کنم.  
 
رضایی با تاکید بر اینکه مدیریت دانایی محور می‌تواند معجزه کند، تصریح کرد: درست است که نیمی از جمعیت ما را بانوان تشکیل می‌دهند اما همین قشر بسیار مهم هستند.
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما بانکی را به نام بانک مردم درست می‌کنیم که این بانک اقدامات لازم را برای رونق کسب و کار خانگی انجام می‌دهد.
 
وی بیان داشت: من آخرین نظرات کارشناسی را با خودم برای اداره کشور همراه کردم که این برنامه‌ها در سایت wikirezaie قابل مشاهده است.  
 
رضایی افزود: من دولت فراگیر تشکیل می‌دهم که از همه  جناح‌ها حضور داشته باشند و همه سیاسیون مشروط به کارآمدی و قبول داشتن نظام و رهبری در دولت خواهند بود.  
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر رئیس‌جمهور شوم از دولت‌مردان دولت‌های گذشته نیز استفاده می‌کنم و به جریان اتوبوسی پایان می‌دهم.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: من از جوانان تقاضا دارم خودشان را برای پیروزی‌های بزرگ آماده کنند؛ کسی این حرف را به آن‌ها می‌زند که از زیر بحران‌های بزرگ بیرون آمده و اگر همه ثروت‌ها را از من بگیرند و فقط جوانان را در اختیارم قرار دهند کویرها را طلا می‌کنم.  

انتهای پیام/


ادامه دارد...
برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار