ساکنان شهر استانبول بزرگترين شهر ترکيه به صدها تظاهر کننده حاضر در پارک گِزلي در مرکز اين شهر غذا ، تجهيزات بر پايي چادر و حتي دارو مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني جوئيش آنلاين ؛ يکي از شهروندان ترکيه گفت : افرادي که در اين پارک حضور دارند براي محافظت از حقوق خود ، حفظ حقوق اساسي شان درباره محيط زيست و حقوق روزانه و شيوه زندگي تلاش مي کنند. ما فقط با آوردن غذا و نوشيدني تلاش مي کنيم از آنها حمايت کنيم.من فکر مي کنم بسيار خوب است مردم با هم باشند و از هم حمايت کنند.

پارگ گزي يکي از معدود مکان هاي سبز در استانبول بزرگترين کلانشهر ترکيه است.تصميم شهرداري استانبول مبني بر قطع درختان اين پارک براي احداث مرکز خريد ، موجب برگزاري تظاهرات گسترده ضد دولتي شد.

با گذشت يک هفته پس از اين اعتراض ها ، بر اساس گزارش ها دو نفر کشته و صدها نفر زخمي شده اند و بيش از يک هزار نفر نيز در بازداشت بسر مي برند.پارگ گزلي که اعتراض ها در آنجا آغاز شد اکنون مکان تجمع افرادي است که از دولت خودکامه ترکيه سرخورده شده اند.

يکي ديگر از افراد حاضر در پارک گزي که داوطلبانه در آنجا چادر زده است گفت : ما براي رسيدگي به وضع حقوق بشر در اينجا حضور داريم و کسي از حضور در اينجا منفعت مالي کسب نخواهد کرد.بنابراين ما از مردم مي خواهيم کمک و دوباره به صورت رايگان به ديگران کمک کنند.اين فعال افزود : پليس به خشونت متوسل شد و در منطقه ، پزشکي حضور ندارد و همانطور که مي بينيد آمبولانسي نيز ديده نمي شود. پارک گزلي هر چه بيشتر شکل مکاني را به خود مي گيرد که افراد قصد دارند مدتي طولاني در آنجا حضور داشته باشند.

چادرهايي در پارک بر پا شده است ،  مواد غذايي پيوسته توزيع مي شود و ماسک هاي صورت براي مقابله با گاز اشک آور نيز به فروش مي رسد.ايستگاه هاي توزيع جيره بندي غذايي نيز با استفاده از موانعي که پليس ايجاد کرده ساخته شده است. تظاهر کنندگان به مواد غذايي ، کيسه خواب و وسايل شستشويي که بخش اعظم آنها را ساکنان استانبول اهدا کرده اند دسترسي دارند.

برچسب ها: امدا ، ترکیه ، استانبول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار