سازمان اسناد و کتابخانه ملی مصمم به استفاده مطلوب از ظرفیت های علمی دانشگاه عالی دفاع ملی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي مركز اسناد و كتابخانه ملي؛ دکتر اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دیدار با دکتر ابراهیم حسن بیگی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: ظرفیت های هر دو طرف برای استفاده از توانمندی های هم بالا است و سازمان در صدد است تا به نحو مطلوب از ظرفیت های دانشگاه عالی دفاع ملی استفاده کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شد، دکتر صلاحی ابتدا ضمن خوش آمدگویی و عرض خیر مقدم به رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و همراهان وی بیان داشت: احساس بنده که جزء فارغ التحصیلان این دانشگاه هستم این است که دینی بر گردن دارم و امیدوارم تعامل و همکاری فی مابین منشاء خیر باشد.
صلاحی یادآور شد: دانشگاه عالی دفاع ملی دارای منابع بسیار خوبی است و تعامل بین سازمان و این دانشگاه می تواند منابع غنی این دانشگاه را از حالت محصور درآورده و در دسترس علاقه مندان قرار دهد. همچنین اسناد فوق العاده ای در این دانشگاه است که به واسطه سازمان می توان انها را در اختیار پژوهشگران قرار داد. صلاحی در زمینه خدمات سازمان به دانشگاه نیز ادامه داد: از انجایی که این دانشگاه یک دانشگاه ناشر است، ارائه فیپا و شابکا و محتوای سایت سازمان از طریق لینک اینترنتی و همچنین عضویت افتخاری دانشجویان آن دانشگاه که همگی در مقطع دکترا هستند با هدف استفاده حداکثری از منابع سازمان می تواند به ارتقاء و افزودن منابع دانشگاه کمک شایانی کند.
در ادامه این دیدار که معاونان و مشاوران هر دو مرکز به همراه خبرنگاران رسانه های جمعی نیز حاضر بودند، دکتر حسن بیگی نیز با ابراز خوشوقتی از حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: بازدید از بخش های مختلف سازمان این نکته را ثابت کرد که کشور ما دارای تمدن بسیار بزرگی است. هرچند این منابع که امروز در سازملن اسناد و کتابخانه ملی وجود دارد در واقع بخشی از منابع عظیم فرهنگ و تمدن ماست. رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: آنچه که بنده شنیدم در این سازمان نیز برنامه ریزی استراتژیک در حال انجام است و حتی به مرحله گزارش گیری هم رسیده است و این مسئله نوید هم افزایی سازمان های مختلف علمی و رسیدن به نقطه ای مطلوب نظیر چشم انداز 1404 را می دهد.
حسن بیگی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توسعه علمی سازمان و استفاده از علوم و روش های نوین، منابع این کشور به بهترین نحو در سازمان اسناد و کتابخانه ملی مراقبت و اطلاع رسانی شود.

امضاء تفاهم نامه همکاری

در ادامه این دیدار طرفین تفاهم نامه ای را به منظور ارتقاء همکاری های دو مرکز امضاء کردند. این تفاهم نامه در 5 ماده و 20 بند به امضاء رسیده و در ان بر بهره گیری متقابل طرفین از منابع اطلاعاتی، ظرفیت ها و فرصت های پژوهشی، مطالعاتی و تخصصی تأکید شده است.
در بندهایی از تفاهم نامه مذکور، همکاری در طراحی و اجرای مشترک کارگاه های آموزشی، انتشار طرح های تحقیقاتی، نشست ها و سمینارهای انجام شده به شکل کتاب، قرار گرفتن لینک نشانی سایت سازمان در وب سایت دانشگاه و بالعکس و نظایر آن مورد تأکید واقع شده است.
خاطرنشان می شود پیش از نشست مشترک رؤسای سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دانشگاه عالی دفاع ملی، دکتر حسن بیگی به همراه دکتر اسحق صلاحی به بازدید از بخش های مختلف سازمان پرداختند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار