سخنراني پژوهشي" تدوين راهبردهاي توسعه شبكه‌‌هاي كسب و كار در ايران با رويكرد توليدات صادرات محور، با حضور پژوهشگران موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني و ساير علاقه مندان برگزار شد.

به گزارش  گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از "شاتا"  مجري اين طرح  با اشاره به اهميت ايجاد و توسعه شبكه‌هاي كسب و كار در كشور بر تهيه برنامه اي مشخص به منظور استفاده از خروجي‌هاي حاصل از توسعه شبكه‌هاي كسب و كار و تدوين برنامه‌هاي كلان و راهبردهاي مورد نياز دراين حوزه  تاكيد كرد.

حنان عموزاد مهديرجي گفت: با مشخص شدن راهبردهاي مورد نياز، زيربناي تهيه برنامه‌هاي عملياتي و اجرايي شبكه هاي كسب و كار فراهم خواهد شد.

اين پژوهشگر هدف از تدوين راهبردهاي توسعه شبكه كسب و كار در كشور را  بررسي و تعيين نقش انواع شبكه‌هاي كسب و كار موجود در جهان، طبقه‌بندي انواع آن ، بررسي جايگاه  و نقش شبكه‌هاي كسب و كار موجود در ايران و انتخاب سه شبكه‌ كسب و كار مناسب براي ايران با توجه به شرايط بازرگاني، صنعتي و اقتصادي كشور عنوان كرد.

وي همچنين بر تدوين راهبردهاي توسعه اين شبكه منتخب و تهيه برنامه عملياتي كلان براي شبكه‌هاي كسب و كار منتخب در كشور تاكيد كرد.

عموزاده تصريح كرد: براي شبكه هاي موجود در ايران، تدوين راهبرد مبتني بر مدل " سوات" صورت گرفت و برنامه عملياتي تحقق استراتژي هاي هر يك از شبكه ها تهيه و متوليان اصلي هر اقدام يا پروژه بهبود با استفاده از ساختار سازماني وزارت صنعت، معدن و تجارت پيشنهاد شده است.

وي بر ساماندهي مشاركت و ايجاد همكار رسمي استراتژيك ميان و بلندمدت ميان كنسرسيوم هاي صادراتي تاكيد كرد و افزود: با ايجاد شبكه هاي صادراتي؛ تدوين قوانين و قررات مرتبط با نحوه تعامل اعضاء و اجزاء و ارتقاء توان مندي رقابت در بازارهاي جهاني مي توان كنسرسيوم هاي صادراتي را تقويت كرد.

مجري اين طرح تضمين بقاء كنسرسيوم هاي صادراتي؛ مديريت ريسك؛ كاهش خطرات ناشي از ورود به بازارهاي جديد، ناشناخته و ابتكاري؛ كاهش تاثيرات نامطلوب محيط سياسي و اقتصادي كشور را در توسعه كنسرسيوم هاي صادراتي موثر دانست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تدوین ، توسعه ، شبکه ، کسب و کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار