چهل و هفت ميليون آمريکايي به کمکهاي غذايي نياز دارند و اين در حالي است که کنگره اين کشور به کاهش اين کمکها مي انديشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پي بي اس ؛ سناي آمريکا قرار است دوشنبه آينده درباره بودجه اي که به برنامه کمک هاي غذايي دولت اختصاص يافته است، تصميم گيري کند. براساس برنامه هاي موجود، بايد هفتصد و شصت ميليارد دلار در ده سال آينده صرف کمک هاي غذايي شود.

 اين برنامه اِسنَپ (برنامه کمک تغذيه تکميلي) ناميده مي شود. استفاده کنندگان از اين برنامه با توجه به رکود اقتصادي افزايش يافته است و اکنون 47 ميليون آمريکايي يا پانزده درصد جمعيت کشور از چنين کمک هاي غذايي استفاده مي کنند. اما اخيرا تلاش هايي براي کاهش اين کمک ها مشاهده مي شود. لايحه اي که در سنا مطرح شده چهار ميليارد دلار کمتر از ميزان پيشنهاد شده است و پيش بيني مي شود مجلس نمايندگان نيز دستکم بيست ميليارد دلار ديگر از آن بکاهد.در گفت و گوي تلويزيوني شبکه پي بي اس در اين باره کريس ادواردز از موسسه کيتو و لوري سيلوربوش سازنده فيلم مستندي درباره گرسنگي در آمريکا حضور دارند. 

کريس ادواردز که حامي اين کاهش بودجه است در پاسخ به اين سوال که با توجه به بيکار بودن ميليون ها آمريکايي آيا اکنون زمان مناسبي براي کاهش اين کمک ها است، به اين نکته اشاره کرد که شرايط دريافت اين کمک ها در سال هاي اخير بسيار ساده شده است به نحوي که امروز فقط خانواده هاي کم درآمد از اين کمک هاي غذايي استفاده نمي کنند و خانواده هاي طبقه متوسط نيز به اين گروه اضافه شده اند. 

لوري سيلوربوش سازنده فيلم «جايي در کنار ميز» مي گويد شمار افرادي که از برنامه کمک هاي غذايي استفاده مي کنند، افزايش يافته است و علت اين است که مديريت اقتصادي خوبي براي رسيدگي به اين مشکل و کاستن از اين رقم وجود نداشته است.

کريس ادواردز مي گويد هزينه اين برنامه حتي پيش از روي کار آمدن اوباما در زمان رياست جمهوري بوش دو برابر شد. امروز بسياري از مردم به دريافت چنين کمک هايي وابسته شده اند و افرادي که واقعا به چنين کمک هايي نياز ندارد و فقط به دريافت آن عادت کرده اند، از اين برنامه استفاده مي کنند.

لوري سيلوربوش در ادامه توضيح مي دهد که در جريان ساختن فيلم مستند خود با افرادي رو به رو شده است که براي داشتن يک وعده غذا به شدت تکاپو مي کنند؛ افرادي که يک کار نيمه وقت دارند و از هيچ يک از مزاياي حرفه اي بهره مند نيستند. اينها در کنار هزينه هايي که براي مسکن و ديگر هزينه ها بايد بپردازند، در خصوص تامين خوراک مورد نياز خود با مشکل مواجهند.

کريس ادورادز گفت شرايط دريافت چنين کمک هاي غذايي امروز راحت تر شده است. براي مثال افرادي که شهروند آمريکا نبودند، حق دريافت اين کمک ها را نداشتند اما در سال دو هزار و دو اين منع برداشته شد. اين يک نمونه از سهل تر شدن شرايط دريافت اين کمک ها است. هجده ميليون نفر در زمان بوش کمک غذايي دريافت مي کردند اما اکنون چهل و هفت ميليون نفر دريافت کننده کمک هاي غذايي دولت هستند. اين فقط افراد کم درآمد نيستند.

لوري سيلوربوش تاکيد کرد اين برنامه غذايي سرمايه گذاري براي آينده است و کودکاني که بايد در مدرسه آموزش ببينند و به اين تغذيه نياز دارند.

برچسب ها: دولت ، آمریکا ، فقیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار