وزیر ورزش روسیه در پاسخ به نامه محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان ایران، بر مواضع مشترک دو کشور در جهت حفظ کشتی در بازیهای المپیک تاکید کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه در پاسخ به نامه دکتر عباسی پیرامون اتخاذ مواع هماهنگ و انجام اقدامات برنامه ریزی شده در جهت حفظ کشتی در بازیهای المپیک چنین پاسخ داده است: حذف کشتی از فهرست 25 رشته ورزشی حاضر در بازیهای المپیک 2020 برای ورزشکاران، هواداران و دست اندرکاران پیشرفت ورزش و بویژه کشتی بسیار شگفت انگیز و ناراحت کننده بود. کشتی یکی از ورزش های پایه گذار بازیهای المپیک در دوران باستان و عصر حاضر است و در یونان باستان نیز جزء برنامه بازیهای المپیک بود.

در ادامه نامه وزیر ورزش روسیه به محمد عباسی آمده است: در حال حاضر 180 کشور در سراسر جهان در حال توسعه ورزش کشتی هستند. در تعداد قابل توجهی از آنها، کشتی یک ورزش ملی و تنها راه ممکن برای ورزشکاران است که به نمایندگی از کشورهایشان در بازیهای المپیک شرکت کنند. البته معتقدم ما در عین حال باید به جنبه های اجتماعی مشکل نیز بپردازیم . کشتی یکی از مقرون به صرفه ترین ورزشهاست و قرار گرفتن کشتی در برنامه المپیک، این ورزش را برای جوانان جذاب تر می نماید.

ویتالی موتکو با اشاره به اینکه هیچ تردیدی وجود ندارد که امرزه کشتی یکی از تاثیرگذارترین ورزشهاست، تصریح کرده است: آرمان های المپیک تنها در برگیرنده ورزش های دارای رتبه بالا نیست، بلکه شامل توسعه فیزیکی و سلامت جوانان نیز می شود. همین اصول نیز بعنوان یک اولویت برای کشورها محسوب می شوند.
 
وزیر ورزش روسیه در ادامه افزوده است: به همین دلیل به نظر من نیاز است که کمیته های ملی المپیک با همکاری فدراسیون های ملی کشتی تلاش نمایند تا کمیته بین المللی المپیک را برای حفظ کشتی در برنامه بازیهای المپیک 2020 متقاعد کنند.

وی در پایان نامه خود خطاب به وزیر ورزش و جوانان ایران آورده است: امید است که من و شما با اتخاذ مواضع مشترک، تلاش هایمان را برای حفظ کشتی در برنامه بازیهای المپیک متحد نمائیم. به سهم خودم می خواهم به شما اطمینان بدهم که وزارت ورزش روسیه از تمام تلاش های فدراسیون ملی کشتی و کمیته ملی المپیک روسیه برای یافتن راهی جهت خروج از وضع پدید آمده حمایت خواهد کرد.
برچسب ها: عباسی ، کشتی ، المپیک ، روسیه ، نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار